Impian bukan mimpi…

Adakah anda yakin anda ada matlamat hidup anda? Aku tertanya2 berapa ramaikah pelajar di Malaysia yang memegang satu impian yang jadikan dia matlamat hidup? Benda ni aku suka sangat nak tegaskan pada sesiapa je. Kadang2 mereka rasa perkara2 ni tak penting sangat atau mungkin mereka rasa macam ingat tak ingat je. Aku bukan lah bagus sangat sampai mampu untuk mengingatkan sesorang pada sesuatu hal dalam hidup. Sebab manusia tak sempurnakan. Kita saling memerlukan untuk mencapai sesuatu. Jadi aku tiba2 terfikir saja nak beri idea pada rakan2 blogger untuk buat entry sambil muhasabah diri.

best-of-myself

Seperti yang anda lihat pada banner di atas, ‘Best of Myself!’ adalah bererti perkara yang terbaik untuk diri anda. Di mana ia bermaksud perancangan anda masa depan depan berdasarkan masa lalu atau yang telah berlaku dalam segala aspek. Faham ke ni?

Jadi di sini, sesiapa yang sanggup nak terima tag aku ni aku nak beritahu beberapa panduan. Sebolehnya ikutlah ye.

  1. Jika nak sertai segmen ni, silalah letak banner tu dan harap link kan lah pada blog aku. Aku pun cari makan juga. Huu~
  2. Renungkan seketika tentang diri anda, muhasabah diri dan tuliskan apakah yang anda rasa perancangan terbaik untuk diri anda berdasarkan kisah lalu. Terpulanglah macam mana penulisan anda, tapi harap pembaca faham maksud anda cuba sampaikan.
  3. Nyatakan apa sebenar2 impian @ matlamat hidup anda? Adakah anda sedang berada dijalan yang menuju ke arah matlamat anda itu? Tidak kira ya atau tidak, apakah rancangan anda untuk sampai ke matlamat itu? Bagaimana dengan halangan?
  4. Lepas tu kalau boleh anda tanya pula rakan2 anda yang lain. Ajak mereka sama2 muhasabah diri. Aku tak kata kena tag sesiapa. Cuma semua terpulang pada anda. Kan itu blog anda. Dan kalau boleh, letakkan link anda disini agar boleh kita sama2 kongsi cerita dan saling memberi pendapat dan nasihat. Itu pun kalau tak keberatan.

Jika anda ada baca entry aku sebelum ni yang bertajuk ‘Susahnya sebagai aku. . .’ ia serba serbi mengenai keputusan aku dan sedikit masa lalu aku. Aku dah tersilap langkah dan agak tersungkur. Sekarang ni aku dalam situasi untuk bangun semula dari jatuh tu. Risiko agak besar, tambahan dengan halangan2 yang bakal aku lalui nanti. Tapi aku tetap nak teruskan juga, semua sebab aku nak capai impian aku. Aku nak sangat2 ada galeri seni aku sendiri dimana aku boleh pamerkan karya2 aku. Aku nak semua terhibur dengan hasil karya aku. Dan aku ada beberapa idea yang mungkin boleh mendekatkan diri orang ramai dengan seni dan seronok dengan seni. Aku nak sangat capai benda tu. Aku tak nak disebabkan kejatuhan aku hari ni akan sebabkan aku tak dapat capai impian aku! Oh tidak~ Tak mungkin! Aku harap dengan berkat sokongan rakan2 baik aku dan semangat seni aku. Aku tak kan berhenti dan terus mengalir bersama seni2 aku. Insha-allah~ Aku nak jadi The Best of Myself!!

1 ulasan:

Unknown berkata...

manusia ni kadang2 dah terlalu sibuk ngan enjoy sampai lupa dengan tanggungjawab pada diri...great idea to open up great thinking about ourself... :)