Mengapa tiada?

Sepanjang malam aku berjaga untuk mencari kesahihannya. Tapi masih tak mendapat kesahihannya. Ish~ Aku masih tak puas hati lagi. Jam aku dah tunjukkan pukul 5:15am. Aku rasa dah tak datang dah kot Santa Claus ni. Aku dengar dia akan datang malam krismas. Ni malam krismas lah kan?

santa-greenPenat aku duduk tengok bumbung jiran aku yang beragama kristian, tapi tak ada pun dia mendarat dengan rusa terbangnya atas bumbung tu. Ish~ mitos yang tak benar. Haha~ Patut lah, lepas aku tengok2 dalam you tube. Santa Claus masuk rumah ikut corong asap rumah. Di Malaysia mana ada corong asap? Salji lagi lah tak ada~! Macam mana kereta luncur terbang yang ditarik rusa terbang tu nak mendarat. Betul tak?

Haha~ saja fikir perkara mengarut kejap. Sebenarnya aku dapat kenal pasti bahawa betapa Universalnya agama Islam. Kita lihat dari aspek perayaan ye. Agama Islam ada beberapa perayaan; Aidilfitri contohnya, satu dunia yang beragama Islam ni boleh merayakan nya. Tak kira lah apa iklim negara tu pun. Raya korban pula tak pun disyaratkan mesti sembelih lembu. Binatang ternakan lain pun boleh. Wah~ anda pun boleh fikir sendiri kot maksud aku ni. Hehe~ takut tersentuh isu pula. PROUD TO BE MUSLIM~!

4 ulasan:

nub berkata...

hahak.santa kunun.sotong ada la banyak..besepah

faraheartbeat berkata...

setuju :)

faraheartbeat berkata...

setuju :)

nub berkata...

hahak.santa kunun.sotong ada la banyak..besepah