Segmen: Kritik Blog Saya…

Pengalaman aku selama 2 bulan berblogging ni, banyak perkara yang aku dah belajar. Semua positif dan negatifnya aku dah tahu sikit2. Tapi aku tahu masih banyak yang perlu aku belajar dan tingkatkan. Dari hari ke hari aku tertanya apakah yang kurang pada blog aku? Berat ke tak dan macam2 lah yang aku tertanya2. Jadi aku pun terfikir nak buat satu segmen TAG untuk ketahui tahap blog aku. Aku panggil segmen ni:

kritik

Syarat-syarat perlu buat untuk rakan yang di tag:

  1. Di kehendaki menjawab soalan yang di ajukan.
  2. Jawab soalan sejujurnya.
  3. Jawapan hendaklah mengenai blog orang yang tag anda.
  4. Sila gunakan bahasa yang berhemah dan berbudi bahasa. Bahas kesat amatlah dilarang sama sekali.
  5. Setelah menjawab, hendaklah angguk kepala 3 kali sambil fikirkan adakah anda juga mahu menerima kritikan mengenai prestasi blog anda. Jika ya, tag kan sekurang2nya 3 rakan blog anda.
  6. Lepas semua selesai, berikan link kepada orang yang mentag anda supaya dia boleh ketahui kritikan anda.

Mudahkan? Semuanya untuk anda tahu positif negatif pada blog anda. Analisis semula kritikan rakan anda dan cuba lakukan perubahan jika anda mampu mengubahnya.

Baiklah, soalan2 yang telah aku kenal pasti untuk kita ketahui prestasi blog kita adalah:

  • Kali pertama anda buka blog ni ‘berat’ tak?
  • Apakah first impressions anda tentang blog ini?
  • Apakah yang anda rasakan tidak perlu ada pada blog ini?
  • Apa lagi yang perlu ada pada blog ini?
  • Adakah entry blog ini mudah di baca dan di fahami?
  • Apakah kekurangan dan kelebihan entry pada blog ini?
  • Apa perkara yang menarik pada blog ini?
  • Ada tak perkara2 lain yang ingin anda katakan tentang blog ini?

Ha~ okay tak? Jika ada soalan lain yang anda nak tambah boleh je. Ikut anda lah, mungkin aku tak terfikir lagi waktu ni. So sekarang, orang yang aku nak tag adalah:

6 ulasan:

Bella ♥ berkata...

walaweh! dengan pantas dan efisiennyer aku buat skang jugak! :)

Arez Razin berkata...

Arez sudah siapkan yaww!

http://speckyboys.blogspot.com/2010/12/segmen-kritik-blog-saya.html

p/s : org 1st yg anta link HEHE :P

Alyah Bakar berkata...

akan ku lakukannnnn~

Alyah Bakar berkata...

sudah jawabbbb . meh lah sini , haha

http://alyaabakar.blogspot.com/2010/12/segmen-kritik-blog-saya.html

Alyah Bakar berkata...

sudah jawabbbb . meh lah sini , haha

http://alyaabakar.blogspot.com/2010/12/segmen-kritik-blog-saya.html

Bella ♥ berkata...

walaweh! dengan pantas dan efisiennyer aku buat skang jugak! :)