Permainan Waktu Muda-Muda

Aku pelik dengan rakan2 BT aku ni. Aku tanya mereka hobi, mereka cerita tentang permainan waktu kecik2 pula. Haha~ Tapi bagus juga. Mengimbau waktu kecik2 dulu main apa. Walau aku ni dari kecik memang bukan kaki join orang lain sangat. Tapi pernah juga lah main.

Zaman aku kecik2, aku masih lagi main kejar2 atau seakan2 tu petang2. Tapi budak2 sekarang aku tengok tak ada dah. Di padang pun hanya ada budak2 main bola. Tak ada lagi main sorok2, kejar dan lebih kurang itu. Dah hilang tradisi nya.

Antara permainan kegemaran aku:
  1. Kejar2 @ Polis Entry
  2. Bola beracun @ Chopping
  3. Sorok2
  4. Tutup botol
Ada lagi dua tiga yang aku dah tak berapa ingat dah. Tutup botol tu antara permainan yang best juga lah. Skill kena tinggi baru boleh jadi juara. Haha~ Tapi paling aku suka adalah bola beracun tu. Gila seronok hentam kawan2 dengan bola. Satu pengalaman yang rasanya tak semua budak zaman sekarang rasa.

9 ulasan:

afiqah berkata...

main ceper ah best. haha

nama.aku.lynn berkata...

yes!ceper best!haha

p/s:klau zaman tadika ke..men doktor2..cikgu2..mmg best tgelak je igt balik..hahah

░♥si lampu neon♥░ berkata...

aku main ape ek...lupe ahh kapal kertas waktu hujan =)

░♥si lampu neon♥░ berkata...

aku main ape ek...lupe ahh kapal kertas waktu hujan =)

░♥si lampu neon♥░ berkata...

aku main ape ek...lupe ahh kapal kertas waktu hujan =)

Syiela O-lala berkata...

bdk bdk zaman sekrang dah canggih. tak main la mcm kt dulu.
dorg kuar kuar perut ja da main psp bagai.

Sepi tanpa mimpi berkata...

baling selipar, takpun baling tin. aku juara kot dulu. hahaha

Sepi tanpa mimpi berkata...

baling selipar, takpun baling tin. aku juara kot dulu. hahaha

afiqah berkata...

main ceper ah best. haha