Zoo Negara Hari Ini~

Hai kawan2, berapa ramai di antara anda semua dah pernah pergi Zoo Negara? Apa anda rasa? Seronok tak? Haha~ Aku paling suka pergi zoo. Tak tahulah kenapa tapi aku rasa seronok je. Gila lah syok tengok haiwan2 yang bukan selalu2 kita tengok kan. Hehe~ Aku cerita ni sebab aku baru je pergi dengan family2 aku.

Kedatangan yang di sambut dengan zirafah di sebelah kiri pintu masuk A. Lepas tu Gajah dan seterusnya haiwan2 lain lah. Takkan aku nak cerita semua spesis haiwan yang ada dalam Zoo Negara kan? Pergi lah tengok sendiri~

Aku sebenarnya nak kongsi gambar2 dan keseronokan berjalan dengan adik beradik je. Hehe~ Mak Ayah aku tak larat kejar kami yang pusing ke semua kandang. Kasihan pada mereka. Tapi tak apalah, TERIMA KASIH MAMA AYAH SEBAB BAWAKAN KAMI~LOVE YOU! Haha~

Kakak aku tak ikut sebab dia kerja, kasihan juga. Tapi padan lah muka dia. Haha~ Di zoo ni kami adik beradik je yang ambil gambar, paling banyak adik aku sorang ni. Dia yang pegang kamera, so dia punya gambar lah banyak. Mak ayah aku ada satu ni je gambar. Hehe~ Maaf ye. Kami tak cas kamera pun malam tadi, jadi dengan berbekalkan batery 3 bar kami pusing satu Zoo Negara. Tapi memang jimat2 lah shoot, risau tak sempat tangkap gambar haiwan yang jarang2 nampak.

Dalam banyak2 haiwan, haiwan yang paling aku gila2 suka adalah Rakun! Comel gila! Haha~ Sangat2 aktif dan licik. Banyak rakun di zoo ni rupanya! Nak satu boleh tak?!

Dah lah~ Malas nak cerita banyak2 nanti anda bosan baca tentang keluarga aku. Hehe~ Risau anda2 cemburu je. Sebenarnya bagus jika dapat gathering adik beradik macam ni. Lagi2 bila ada aktiviti yang masing2 suka. Ini mengeratkan persaudaraan sebab kadang2 di rumah, masing2 duduk buat kerja masing2 tak ada perkara nak di borakkan. Bila keluar sama2 macam ni menjadikan ianya positif. Kan2?

3 ulasan:

nub berkata...

byk g x toman kat situ??

mancing syok ouh.hahak

sembil9n berkata...

banyak gila... besar2 lak tu!

nub berkata...

byk g x toman kat situ??

mancing syok ouh.hahak