Drama Malaysia versus Drama Indonesia

Ah~ bosan gila aku duduk rumah melayan adik aku. Mana tak nya, dia pergi tengok cerita Indonesia je. Di Astro banyak gila cerita dari negara jiran tu dan episod nya sampai beratus2. Tapi kalau drama Malaysia episod nya paling kuat pun 20 - 30 rasanya. Kenapa ye drama Indonesia boleh tarik penonton lebih dasyat dari drama Malaysia? Walhal cerita Indonesia ni sama je, mesti ada orang dengki dan penghabisannya heroin kahwin dengan hero cerita tu. Drama Malaysia pun lebih kurang itu juga, tapi orang tak nak tonton sangat melainkan drama tu lucu2 sikit lah.

Tapi akhir2 ni aku tengok ramai juga suri rumah yang tonton drama Malaysia dari drama Indonesia. Aku tak ikuti sangat drama2 ni, tapi dari pemerhatian aku. Drama2 sekarang di TV3 tu banyak macam unsur2 Islamic sikit. Okay lah kot? At least ada lah benda yang nak disampaikan dari drama Indonesia yang aku tengok dan tak nampak pengajaran yang dia nak sampaikan.

Biarlahkan? Drama dari negara mana pun, benda2 tu hiburan je. Terpulang lah pada kita nak tonoton ke tak. Tapi masalahnya sekarang adik aku ni tolong lah tengok cerita lain! Hari2 tengok drama! Adui~!

Tiada ulasan: