Manusia dan makan.

Pernah tak anda terfikir? Kenapa manusia kena selalu makan? Kadang2 selang beberapa jam makan. Padahal baru je makan 2jam lepas. Kenapa haiwan makan sekali banyak2 lepas tu 1 bulan tak makan pun tak apa? Agak2 kenapa Tuhan ciptakan kita macam tu? Terfikir tak?

buang

Dari pemerhatian aku, manusia ni banyak guna tenaga berbanding haiwan. Kita gunakan tenaga setiap masa. Hinggakan tidur pun. Kadang2 anda lihat manusia yang pemalas tapi tetap asyik makan. Tenaga dari makanan kita bukan je di gunakan untuk pergerakan kita. Tapi termasuk pergerakan seluruh badan kita, dari otak hinggalah ke sel2 yang kecil. Wah~ macam pandai je bunyinya. Aku pun tak lah pasti sangat betul ke tak. Tapi kita tetap akan penat bila kita berfikir, mendengar atau melihat sekalipun. Aku perasan benda ni waktu aku duduk kerah idea, fikir itu ini campur dengan personal life lagi. Even baru lepas makan, lepas dalam 2-3jam aku lapar balik. Walhal aku duduk je. Ish3~

Haha~ agak2 ada sesiapa tak yang ada jawapan yang betul2 untuk menjawab persoalan aku ni?

Tiada ulasan: