Mama ku pulang.


Haha~ macam lirik lagu kan? Lagu zaman muda2 dulu. Hehe~ macam lah kita tua sangat. Mak aku sebenarnya pergi rombongan ke Thailand. Ntah berapa kali ntah dia pergi sana, aku yang tak pernah jejak luar negara. Tak apa lah kan duit dia, biarlah dia rasa duit hasil usaha diakan?

Sedar tak anda? Kalau ibu kita ada dengan kita, kadang2 kita rasa dia asik bebel je kan? Dalam hati rasa macam2, dan aku yakin sebenarnya emak kita ni tahu yang kita rasa maca2 dalam hati. Sebabnya dia tu dulu pernah rasakan perkara yang sama. Tapi kita sebagai anak tak baik lah buat macam tu kat mama kita. Syurga di telapak kaki ibu!

Aku tak tahu macam mana ada dalam akhbar dan berita aku baca yang dia bunuh mak dia, tetak lah apalah. Ish3~ apa nak jadi ni? Dia yang sarat 9 bulan, yang tak cukup bulan tu lain cerita lah tapi apa pun dia yang susah2 teran nak keluarkan anda2 ni. Lahirnya anda semua sebagai seorang juara yang terhebat! Yeah! Sesiapa yang kembar tu pula, untung lah sebab anda sangat istimewa. Kenapa istimewa? Tanya lah ummi2 anda semua.

Bila mak anda jauh dari anda, ada tak anda rasa rindu? Tak kira lah anda ni lelaki ke perempuan, jangan lah segan mengaku anda anak emak sebab anda memang anak mak. Kan mak anda yang lahirkan anda, takkan nenek pula kan? Haha~ Jadi, dengan ini sayangi ibu anda!

4 ulasan:

azwa_amani berkata...

adeyyy..entry ni buat aani sedih laaaaaaaaa...sayangilah mak 9 tu sebaiknyer...balas jasa dia, penat tau meneran nak kuar kan 9...amani x smpat nak balas jasa arwah mak ngn ayah...balas jas pakcik ngn makcik jerr..:)

sembil9n berkata...

alamak...amani.... maaf ye wat amani sedih T___T

nur dhiya' aida berkata...

saye syg mak saye!!
ayah saye juge..
tpu sgt klo xrndu =.=

nur dhiya' aida berkata...

saye syg mak saye!!
ayah saye juge..
tpu sgt klo xrndu =.=