D'Antara sembilan Akal : Jawapan untuk azwa_amani !




Haha~ ingat tak award yang aku buat tu? Eh2 penghargaan yang aku beri tu. Tak ingat? Apa lah anda2 ni, award pertama aku reka untuk rakan2 blogger aku. Yang mendapat award dari aku tu, kena jawab soalan dan kena beri soalan kepada aku. Haha~ jadi si Amani ni dah pun menjawab soalan dengan jayanya dan telah menghulur aku dua soalan. Ahaks~ Satu soalan aku yakin nak jawab iaitu; dunia sembilan mase kanak-kanak macam mana? dan satu lagi soalan yang aku tak yakin nak jawab adalah; macam mana berkenalan dengan si dia? Haha~ agak sukar untuk menjawab itu soalan. Tak apalah, aku akan mencuba untuk menjawab semampu yang boleh. Hehe~

Soalan Pertama: Dunia sembilan mase kanak-kanak macam mana?
Masa aku kecil aku rasa aku ni comel, haha~ bangga diri! Aku lahir tahun 1990, bulan April di hospital katil nombor yang sampai sekarang aku tak ingat. Aku rasa zaman aku kecil tak seronok sangat. Sebab aku masa kecil sampai darjah enam aku tak keluar rumah macam budak2 lain, duduk rumah je walau raya. Kenapa? Aku pun tak tahulah, adik beradik aku semua macam tu. Nak kata baik sangat tak juga, mungkin tak reti bersosial kot. Bila aku sekolah menengah aku mula belajar keluar rumah, pergi rumah kawan. Tu pun mak bapa aku yang suruh pergi jalan2.

Eh~ balik ke masa silam lagi, aku ingat lagi yang aku menangis masa di tadika sebab tak mahu pergi sekolah. Haha~ tu hari pertama aku pergi sekolah tu. Tu masa 6 tahun, sebab aku masa 5 tahun tadika lain dan di tadika lama tu lagi hebat. Ada beratur sepatutunya sebelum kelas untuk nyanyi lagu negaraku, tapi aku selalu tak nak beratur. Aku cakap aku tak suka, cikgu tanya mak aku dan mak aku pun kata tak tahu. Haha~ Di sekolah lama, aku selalu jeles dengan kawan aku sebab mereka ada mainan2 hebat dan aku tak. Ish3~ Kesian aku.
Soalan Kedua: Macam mana berkenalan dengan si dia?
Alahai~ soalan ni aku berat nak jawab. Bukan apa, menjaga hati di pihak yang di sana supaya tidak terguris atau apa2. Hehe~ okay lah macamni, aku cerita sikit2 je. Ye cik amani?

Aku nampak si dia dalam dewan kampus aku waktu orentasi kami. Haha~ aku tertarik dengan dia. Tapi aku kenal dengan dia bila dah nak habis semester satu kalau tak silap aku. Aku tak ingat waktu tu, yang pasti sebelum puasa aku kenal dia. Macam mana? Haha~ adalah, tapi rasanya tak romantik pun. Ish3~ Aku ni bukan spesis romantik sangat pun. Yelah kot. Hahaha~
Maaf ye cik Amani jika anda tak berpuas hati dengan jawapan aku ni. Hehe~ Aku dah cuba yang terbaik. Huuu~

2 ulasan:

azwa_amani berkata...

ooowwhh okey lah tu jawapannya...hehehehe..nice..kim salam kat si-dia tu yerr..

azwa_amani berkata...

ooowwhh okey lah tu jawapannya...hehehehe..nice..kim salam kat si-dia tu yerr..