Tips Kecantikan

Wah! Aku seorang lelaki ingin memberi tips kecantikan ke? Kalau aku mampu memang dasyat! Haha~ Aku sebenarnya bukan nak bagi tips kecantikan yang betul2. Tapi lebih kepada nak cerita sikit tentang pemerhatian aku.

Apa yang aku perhatikan? Aku sebenarnya agak bengang dengan seorang kawan aku ni. Dia seorang perempuan yang berbadan agak gempal dan berkulit agak gelap. Oleh yang demikian, dia merasakan dirinya tidak cantik dan tidak dipandang oleh lelaki. Adoi lah~ Adakah perkara ini benar? Aku rasa agak benar juga sebab seseorang lelaki tu memang memandang rupa semata2. Lelaki spesis tu eloknya kita ketok je. Yela, macam lah dia handsome sangat.

Tapi pada pandangan aku, semua perempuan atau senang cerita kaum hawa di ciptakan Tuhan dengan kecantikan. Semua ciptaan Tuhan tu cantik je. Kalau anda rasa diri anda tak cukup cantik atau tak cantik adalah seperti anda tidak bersyukur dengan kurniaan-Nya.

Sebenarnya apa2 pun semua bergantung pada keyakinan diri anda. Anda perlu yakin pada diri yang anda ni cantik @ handsome. Tapi jangan over-confident pula. Tu jadi masalah lain nanti. Haha~ Lain orang lain pandangan kan? Jadi jika si orang ni tak suka, mungkin orang tu suka.

 buang

2 ulasan:

Nurhayani berkata...

ya Allah. betul tuh. setuju2! hehehe. :)

Nurhayani berkata...

ya Allah. betul tuh. setuju2! hehehe. :)