Sorotan 2010: Aku tidak suka 2010!

Waktu aku tulis entry ni adalah bertarikh 31hb Disember 2010. Tinggal hari ni je, esok dah 2011 dah. Hmm~ jika di kenang2 tahun 2010 ni, aku amat2 lah tidak seronok. Aku berharap sangat ia tidak berulang. Tahun yang banyak menjatuhkan semangat aku. Aku tak boleh ingat apa2 yang membanggakan aku pada tahun ni. Ish~ Aku mungkin tak patut kata macam ni, tapi memang betul pun.

wedding dressBermula dengan dia yang pergi dari aku. Wah~ itu sudah sangat2 sedih. Menempuh setahun untuk berbaik dengannya dan perbaiki hubungan. Tapi kini berpuas hati sekadar kawan. Hmm~ biar masa tentukan segala2.

Dituruti dengan semangat yang kian pudar kerana usaha semester lepas tak berbaloi dengan penurunan gred aku. Adoi~ Lepas tu, dapat tahu 4 orang rakan aku berpindah ke Degree tanpa bagitahu aku yang mereka ditawarkan. Ish~ Mendatang je masalah ni kan?

Seterusnya, kamera D40 kesayangan aku pula rosak! Tak dapat pakai lagi! Yang guna masing2 tak nak mengaku pula dia yang rosakkan. Aku malas nak pikir panjang, aku tau silap aku sebab percaya sangat pada orang yang tak tahu apa2 tentang DSLR. Tak bagi kata berlagak. Adoi lah~ Sabar je. Sekarang ni duduk lah kamera tu dalam beg tak bersentuh.

aacxzDi hujung semester, laptop aku mula mengada2 nak buat hal. Di check2 rupanya memang model CQ40 ni ada masalah. Aduh~ Menguji keimanan aku betul lah. Subhanallah~ 5 kali juga aku beli charger laptop aku ni. Rasanya habis dalam RM200 lebih juga lah untuk charger. Format dah banyak kali. Last2 padam juga awal bulan ni. RM450 terbang!

Dan di hujung2 tahun ni, dapat lagi result yang semakin turun. Aku dah agak dah. Sebab aku memang dah hilang gila semangat untuk teruskan sebab aku dah tahu apa yang bakal jadi. Aku terpaksa menyusahkan mak ayah aku untuk uruskan tetang pembelajaran aku. Maaf ye mama n ayah~

Untuk tahun depan, aku berazam dan benar2 tekad untuk mendapatkan anjakan paradigma! Aku penat duduk di takuk ni. Bila orang nak pandang hasil seni aku jika aku terus macam ni? Aku kena bangkit dari kejatuhan. Takkan nak selamanya jatuh kan? Moga segalanya tercapai. Insha-allah!

best-of-myself

10 ulasan:

Unknown berkata...

semoga sukses bro!! 31 aribulan mesti aa bes.hari beranak aku.hahha.syok3!

Mr. N berkata...

tahniah dri aku utk ko.. :) aq xbenci hri ni...cme xske thun ni...
hahaha~

Shila Asmadi berkata...

wish u good luck and success in ur life and study :)

Mr. N berkata...

thx syila :D

JRY The Boonto berkata...

ada hikmah dsebalik kesedihan d tahun 2010 tu bro:D

Hafiza Hafinas berkata...

jangan putus asa... kalo ada masalah cakap macam ni... coOOObaaaannn... ujian tu kan tanda Allah sayang kat kita.. bersyukur la Allah masih sayang sama kamu.. chill la...

Mr. N berkata...

@Boonto mmg :) semua ade hikmah..

@TheChekJah ...tgh msih mencuba :D

Ainna Jalil berkata...

cq40 mmg masalah ohh, enna punya bateri dah kong, pastu keyboard asik rosak, rasa nak campak dalam tong sampah je lappy ni, tapi bila memikirkan diri ni x kaya sangat, so sabar je la noxx. haha

Mr. N berkata...

tw xpe enna...sabau jelah :)

Tanpa Nama berkata...

jangan bersedih..huhu :))