D'Antara sembilan Akal : Jawapan untuk mushee murtadza!


Haha~ ni budak Mushee ni pun bagi aku soalan selepas aku memberi penghargaan kepada dia sebagai rakan blogger aku. Tapi soalan dia ni sebenarnya soalan aku yang aku ajukan pada kaum2 BT di Facebook. Ni dia tanya aku balik pula. Gila lah budak ni. Apa soalannya? Haha~ soalannya adalah; Sila beri pendapat tentang QUEEN CONTROL. Aduih~ ingat aku tak mahu lah bahas tentang ni, tapi nampaknya kenalah juga.

Term queen control ni wujud bukan untuk pasangan yang hangat2 tahi ayam dalam microwave. Haha~ maksudnya adalah pasangan couple. Tapi untuk pasangan yang dah pun ada rumah dan escalator atau erti kata lain, rumah tangga. Sebab tu dipanggil queen. Queen control tu maksud dia adalah si suami di peritah oleh si isteri. Term ni hampir sama dengan Lady Boss tapi ada sedikit perbezaan dimana Lady Boss menjurus pada perempuan yang berjawatan lebih tinggi dari suami dan di queen control manakala kalau queen control je merujuk kepada suami yang takut pada si isteri yang garang. Haha~ suka2 je aku bikin penerangan sendiri. Tapi lebih kurang macam tu lah.

Bagi aku queen control tak sepatutnya wujud jika pasangan tu tahu undang2 Islam dalam isu rumah tangga. Haha~ aku belum kahwin tapi aku tahu lah sikit2. Kan syurga si isteri di bawah telapak kaki suami. Tapi suami tu kena yang soleh dan baik, kalau kaki judi, kaki botol, dan segala kaki negatif yang lain better di queen control dan ganyang je! Haha~

Dalam berkeluarga, suami adalah ketua walau apa2 pun. Si isteri kena minta izin suami untuk melakukan sesuatu, kalau tak dapat restu, berdosalah dia. Wah~ macam ustaz sikit dah aku. Jadi bila si suami ni di control, aku rasa kesian je sebab hilang maruah lelaki tu sebagai lelaki. Tapi biasanya kalau ikut kata mak aku, lelaki yang di queen control ni mesti ada sebab. Antara lelaki tu yang terlampau lemah atau ada sebab2 lain. Haha~

Aku tak berani sangat nak ulas panjang. Aku belum kahwin. Haha~ kalau dah kahwin, mungkin lah aku tahu sikit2. Hehe~ belum merasa tak boleh kata.

1 ulasan:

mushee murtadza berkata...

interestingg! haha setiap words aku baca. haha