Kegilaan pada perkakas.

Tajuk entry ni agak2 macam mengelirukan ke? Aku rasa macam keliru je. Sebab sebenarnya aku merujuk kepada Kegilaan pada gadget! Adakah anda salah seorang daripadanya? Haha~ Aku tak lah sangat, cuma suka tengok je. Tak macam member aku ni, The Clown. Dia peminat gadget sekali dengan peminat game! Sepakej sekali, sampaikan blog dia pun cerita pasal gadget.

Zaman sekarang kalau minat gadget2 ni, taklah satu perkara yang aneh pun sebab ianya macam satu trend zaman sekarang. Dari handphone, ke laptop, ke gadget2 tambahan serta gadget2 peribadi seperti MP3 atau apa2lah, biasanya akan di update oleh peminat2 gadget ni. Kalau jenis macam aku, aku tak ambil kisah pun. Aku cuma suka tengok je.

Kadang2 gadget2 ni dibeli sebab nak bergaya2 je. Bukan sebab keperluan pun. Sebagai contoh adalah penggunaan DSLR yang pernah aku bagitahu dulu. Beli dan guna hanya untuk suka2 dan tidak di manfaatkan sebaiknya. Ala~ Tak kisah lah tu kan. Duit anda, bukan duit aku. Hehe~ Ada juga antara mereka yang beli gadget canggih sekadar nak menunjuk “aku pun ada!”. Tapi nak guna tak reti sangat. Haha~ Ada je orang sekeliling yang aku jumpa macam tu.

Tapi tak kurang juga ramai yang membeli gadget kegemaran atas sebab keperluan mereka. Dan mereka gunakannya sehabis baik. Itu pun jika memang kegunaan gadget tu untuk kebaikkan. Tapi jika ianya sekadar untuk hiburan diri? Yang itu lainlah, sebab kalau kaki game ni memang sebolehnya dimana2 pun nak main game. Haha~ Tak faham aku. Aku memang kaki game tapi dah tak lagi sekarang. Cuma kalau sekarang dah adap game, seboleh2nya nak juga aku habiskan game tu malam ni. Haha~

Apa2 pun, setiap penciptaan yang dicipta adalah untuk kebaikkan. Kecuali lah ianya memang bertujuan untuk merosakkan diri. Tapi biasanya ia direka atas tujuan memudahkan kehidupan manusia. Semakin hari, semakin canggih barang yang lahir dari idea2 manusia. Dari yang asalnya hanya fantasi manusia, kini ianya adalah realiti dan bakal digunakan dunia. Adakah ia akan berhenti pada satu tahap tertentu? Sama2lah kita lihat.

P/s : Aku nak sangat ada MP3 sendiri! Dari aku lepas SPM lagi. Tapi still tak dapat2 nak beli! Huu~

Tiada ulasan: