(Haiwan) Haiwan pun ada yang Lesbian?

Mesti antara anda yang tahu maksud Lesbian tu kan? Perkataan tu adalah spesis homoseksual dan mereka yang ada nafsu macam tu tak layak dipanggil manusia melainkan dia ingin kembali. Eh2~ Aku nak cerita tentang haiwan sebenarnya. Haiwan ni unik kerana ia adalah LESBIAN!! Apakah haiwan itu?

Ha~ nampak tak tu? Tu lah haiwannya. Ya! Ia spesis cicak yang dipanggil Leaping Lesbian Lizards. Nama pun dah sebut lesbian kan; ini adalah kerana semua spesis cicak ni adalah betina! Wah~ Macam mana jadi macam tu? Aku pun belum pasti kerana sepanjang research aku, ramai yang masih tertanya2 mengenai cicak ni.

Nama saintifiknya Cnemidophorus uniparens, yang banyak ditemui di kawasan gurun Amerika. Dari gambar yang di atas kiri tu menunjukkan cara cicak ni mengawan. Cara cicak ni mengawan sama macam cicak lain mengawan; maksudnya cicak yang ada jantan betina, tak ada beza pun. Tapi katanya cara mengawan cicak ni lebih berkesan berbanding spesis cicak lain. Eh? Kenapa ye? Misteri betul.

Spesis ni dikatakan sudah tinggal sikit kat muka bumi ni. Tadi kata cara mengawan cicak ni berkesan, macam mana boleh tinggal sikit pula? Di katakan oleh seorang researcher barat; dia dapati ada satu gereja yang dia tak mahu sebut namanya membunuh cicak tu secara besar-besaran. Kononnya sebab cicak tu homoseksual. Adoi~! Apalah dosa cicak tu? Allah yang cipta dia macam tu, mesti ada sebab. Bukan macam manusia yang dah ada lelaki perempuan pun still nak yang sama jenis!

1 ulasan:

TheChekJah berkata...

maknanya di sebalik semua ini ialah... jeng3... kita boleh menjadi lesbian atau gay jika...... jika di dunia ini cuma satu jantina sahaja.. contoh.. perempuan saja.. kang kata bias lak.. tak pon, laki saja.. ha.. baru la boleh ada hubungan sejenis..