Tak Boleh Pakai Jam Ke Sekolah!


Kenapa pula tak boleh pakai jam ke sekolah? Kan jam tu membantu kita lihat waktu. Apa pula salah nak pakai jam kan? Sebab boleh tunjukkan waktu tu lah yang menjadikan masalah. Kisah ni adalah pengalaman aku waktu sekolah rendah dulu sampai lah sekolah menengah. Hehe~ Mentang2 lah hari ni hari pertama sekolah untuk tahun 2011 ni aku pun nak cerita pasal sekolah. Ala~ biar lah kan? Sekali2 kita kena imbau kembali kenagan kan?

Okay lah, berbalik kepada kenapa tak boleh pakai jam ke sekolah tadi. Sebenarnya tu bukan lah halangan dari cikgu disiplin ke apa ke. Tapi itu tentang diri aku sendiri. Haha~ Aku tak suka pakai jam waktu sekolah dulu. Walau mak aku belikan, aku pakai kejap je. Lepas tu mesti saja2 tinggal, lama2 memang tak pakai. Kenapa? Sebab apa aku tak suka pakai adalah kerana nanti aku asyik tengok jam je. Sikit2 tengok jam, tak sabar sangat nak habis waktu persekolahan. Nak balik. Haha~ Bila tak pakai jam ni, rasa tenang sikit sebab tak lah rasa masa lambat sangat.

Sampai sekarang aku still tak pakai jam, tapi bukan sebab aku tak suka tengok waktu dan tak lah bermakna aku tak menepati waktu. Aku alah di pergelangan tangan aku. Memang dari kecik pun. Kalau aku pakai apa2 di pergelangan tangan, nanti mesti merah2 jadi ruam; gatal! Aku tak kisah pun tak pakai jam sebab nya handphone aku ada pada aku 24 jam kecuali di rumah. Aku tak pernah lagi tinggal handphone. Benda paling penting! Dan aku juga walau tak pakai jam, aku insha-allah menepati waktu. Aku jarang buat janji melayu, sebab biasanya aku pergi awal 30minit. Yela, kita tak suka menunggu takkan kita nak orang lain menunggu pula. Tapi kalau aku tak muncul2 tu maksudnya aku memang tak nak datang lah. Hehe~

1 ulasan:

Ukhti [Aki] berkata...

oloooh cian nye xley pkai jam. ;)