Kejutan pagi hari!

Selalunya kalau bangun pagi2 aku mamai2 je. Lepas tu pergi bilik air, basuh ambil wudu' sambil bersihkan diri mana2 patut then solat. Lepas solat, dek kerana tak tahu nak buat apa seperti anda2 juga yang dah tak bersekolah sah2 tidur balik. Betul tak? Haha~ Walhal banyak aktiviti yang kita boleh buat pagi2 ni. Tidur juga kita pilih. Ish3~

Tapi 2-3 hari ni aku tak tidur lepas subuh, walau aku ada sekali tu aku tak tidur malam. Aku buat lah aktiviti seperti sarapan pagi, keluarkan peluh sikit (melompat2) dan berblogging! Wah~ gila lah aku. Nak amalkan gaya hidup sihat kononnya. Hehe~ Tapi pagi ni, waktu aku baru je buka komputer buruk ni seperti biasa rutin mak2 di pagi hari. Ada je benda dia nak kata kan. Itu lah ini lah, dengarkan je lah. Memang sifat wanita Allah ciptakan macam tu. Tapi sebelum mak aku pergi kerja, tiba2 dia datang kat aku dan bagi:

Ha~ anda tahu tak apa tu? Duit! RM50! Mak aku suruh keluar cari kerja. Hehe~ sebab aku dah kira sebulan duduk rumah je. Eh~ sebulan ke? Sejak cuti sem haritu lah. Sampai lah awal tahun ni dan aku dah berhenti dari belajar pun aku still duduk rumah. Mana tak di bebel mak aku kan? Haha~

Agak2 kerja apa ye ada kat Banting? Aku tak boleh kerja angkat2 barang ni. Tak bergerak nanti barang2 tu. Huhu~ Aku ni bukan kuat, kepeng je ni. Kalau kerja promoter pasaraya, adui~ aku tak suka nak berdiri tunjuk muka. Tu bukan kerja namanya! Jadi apa yang aku nak kerja ni?! Adui! Susah betul lah aku yang kurang pandai ni. Huu~ (memilih!)

1 ulasan:

nub berkata...

kerjaraya. hahaa