(Info) Lembu yang gagah!

Aku tak pernah terfikir yang haiwan boleh buat body builder. Ingatkan manusia je. Sebab selalunya susah untuk kita bayangkan haiwan yang ada otot ketul2 kan? Contoh manusia ketul2 paling mudah adalah bro Ben Ashaari kita ni.

Tak heran pun kalau manusia badan berotot2 macam ni, sebab manusia ada rutin yang boleh membuatkan ototnya membangun. Haiwan biasanya makan je, tidur, membiak dan lain2 tapi aktivitinya tak lah banyak kan? Lagi2 kalau yang diternak. Nak kata banyak berhijrah, dalam kawasan kandang je pun. Melompat2 pun tak kan?

Eh~ Aku ni merapu2 tapi gambar lembu yang gagah tu aku tak tunjuk2 lagi. Haha~ Ada ke yang ternanti2 macam mana rupa lembu gagah tu? Kejap aku cari.

Tu dia! Anda lihat lah video ni, dari National Geography rasanya. Lembu macam ni kalau buat korban atau akikah boleh buat makan satu kampung. Silap2 boleh buat 3 kenduri kahwin. Haha~

Dari yang aku faham, dia gunakan kajian genetik untuk hasilkan baka lembu yang macam ni. Dia bikin dari sperma lembu tu ke proses2 dan jadi lah lembu yang macam tu. Tapi aku rasa kalau jual kat Malaysia ni sumpah mahal! Yela, sebab nak biakkan macam bukan cara normal je.

P/S : Kalau ada kat Malaysia pun, aku still nak burger ayam. Haha~ Apa kena mengena?

2 ulasan:

Hannan Al-Qudsey berkata...

first baca ur title.. terus terpancul ..abg ben si lembu gagah???? nak marah ni..
mau jadi bahan kritikan nanti.. HAHA
rupanya ada meh lembu mcm bdn abg ben.. HAHA... ada jugak lembu nak bergaya ala atlit kan.. HAHA tapi nampak sombong la lembu tu.. berlagak je..

Lulu caldina berkata...

ekeke..anway, nice blog