Berjalan kaki satu kesalahan?


Apalah masalahnya bila kita menapak je? Adakah ia jadi satu kesalahan? Ish~ Musykil tak anda yang membaca ni? Aku pun musykil juga. Ada ke peraturan macam tu? Kalau ada agak2 siapa punya kerja ye? Huhu~

Sebenarnya aku cakap tentang mak ayah aku ni. Mereka bising kat aku dengan adik aku. Kami ni tak reti bawa motor! Haha~ Lucu ke? Serious ni; kami memang tak reti bawa motor. Aku Ni sebenarnya boleh lah juga start2 dan gerak2kan sikit berbanding adik aku. Sentuh pun dia tak nak.

Aku sebenarnya tak berminat lah dengan motor ni. Aku tak tahu kenapa ramai budak lelaki suka gila dengan motor ni. Eh~ sekarang budak perempuan pun dah minat dah borak2 tentang motor. Baik lelaki atau perempuan serendah umur 10 tahun kot dah reti bawa motor. Aku ni pula still menapak tak pun berbasikal. Huhu~ Aku sebenarnya tak lah kisah sangat. Sebab aku tahu, bukan motor mereka pun nak berlagak dengan aku. Eksiden sah2 menyusahkan mak bapak mereka nanti. Kalau bawa elok2 lain lah.

Aku satu hal lagi yang menyebabkan aku tak reti nak naik motor sebab aku tak ada lesen. Dah lah muka aku stok rempit je. Huhu~ Nanti tak pasal2 je dikatakan rempit. Tapi kalau suruh bawa scooter aku nak. Aku boleh je! Haha~ Senang, pulas je then tekan brek.

Haih~ Tapi aku rasa aku kena juga bawa motor nih. Kalau dapatnya kerja malam, mampus aku! Tak kan nak berbasikal masuk kampung nak balik rumah pukul 12 malam? Cuak aku! Kurang2 motor boleh aku pecut sikit dan tak lah penat. Huhu~ Adoi...berapa ye harga scooter sekarang? Paling murah pun berapa eh? Bapa aku ada EX5 yang dah pakai dari aku sekolah rendah. Agak2 tolak kedai dapat berapa eh??

Tiada ulasan: