(Isu) Ana Raffali?


Aku rasa ramai dah tahu tentang kemenagan Ana Raffali di AJL yang lepas ni. Dan anda juga mesti dah tahu yang banyak juga pihak yang tak berpuas hati dengan kemenangan Ana Raffali. Apa sebabnya ye? Sebab dia masih baru? Alamak~ Anda semua yang marah2 ni tak profesional lah. Tu kan rezeki dia. Lagi pun kemenangan atas markah kiraan juri bukan SMS pun. Juri2 pula terdiri dari barisan2 yang profesional! Semua adalah penggubah lagu ternama. Ada lah sebab kenapa dia di nobatkan sebagai juara dan yang lain tidak. Tak payah lah sampai nak kata macam2 tentang dia. Aku bukan nak menyebelahi dia, cuma aku pelik dengan segolongan manusia yang nyatakan dia tidak layak pegang tahta tu.

Memang ada artis lain yang lebih berpengalaman dan lebih dahulu popular dari Ana Raffali. Yang itu tak dinafikan mereka juga hebat2. Dari pandangan aku, semua lagu yang bertanding malam tu dalam satu level yang sama. Jadi siapa yang menang bermaksud lagu dia ada kualiti yang lebih dari penyanyi2 yang ada malam tu. Mungkin juga dari ayat dalam lirik lagu Ana Raffali tu sendiri yang buatkan lagu tu terpilih sebagai juara.

Ala~ Biarlah siapa pun menang. Semua tu rezeki masing2 dan kita ni sebagai pendengar dan penonton; dengar saje lah. Kita juga yang sebenarnya tentukan lagu mana yang lebih berkualiti. Kan manusia ni hatinya lain2. Nak puaskan hati semua orang ingat senang ke? Huhu~

5 ulasan:

nub berkata...

ajl pon lebey kurang cam lawan bola jugak..
suma terletak pada pengadil/juri..


heheh

Amy Ismon berkata...

hai! aku pon ade post pasal ana raffali. singgah2 la yea.

http://kakatakowner.blogspot.com/2011/01/kenapa-ramai-nak-hanyut-menang-instead.html

10jarijemari berkata...

ape2 pun tahniah untuk beliau~

Arez Razin berkata...

pada pndapat arez laa :

dia (ana raffali) dinobatkan sbg juara sbb ketua juri final time tu m. nasir .

m. nasir tuu jiwa dia kan jenis mcm kontemperori . muzix lagu dia pun lebih kurg mcm ana raffali .

tapi tak tahu laaa kan . dh rezeki dia . nak buat cmne lagi :D

sembil9n berkata...

@rarez aku kurang setuju dengan pendapat ko. sebab malam tu bukan seorang je juri yg ade...

ni pun bkn ade kne mengene ngn jiwe..ke genre... tpi bibit2 lirik lagu ana raffali tu agak menarik dan unik... sbb tu lah..rsenye...