Pulanglah.


Wahai rumahku, akan ku temu mu 16hb ini. Aku amat merinduimu. Walau seringku menafikan tapi ku benar2 merinduimu. Ayah dan mama, sambutlah kepulangan anak mu ini. Ku merinduimu, lebih dari ku merindui rumahku. Dan maafkanlah anak mu jika, sepanjang ketiadaan ku di sisimu akan menjadi tangisan mu. Anakmu telah berikan perkara yang hatinya mampu. 
Ah! Tak mampu lagi nak tulis ayat2 tu. Meleleh air mata aku. Sorry kawan2. Aku ni lelaki yang sensitif. Bak kata skrip cerita Adnan Sempit "...tapi hati saya ada taman wak~" . Haha~ memang hati ini ada taman, tapi tidak lagi kelihatan gadis pemetik bunga yang dulu menghiasi taman ini. Eh...jiwang pulak. Perlu ke? 


Sebenarnya tadi kan aku kata nak keluar dengan senior perasan tu. Hehe~ memang keluar tapi tak sempat aku nak beli tiket balik kampung. Sebab nak kene pulangkan kereta sewa tu cepat. Aiseyh~ aku turun kat kampus. Duduk lepak2 kacau orang kejap. Dan kerana kemendungan langit yang membimbangkan jiwa raga aku, membuatkan kaki ku melangkah pulang. Tapi elok je keluar pagar tibe2 terdengar jeritan nama aku dari tingkat 3. Mak aih~ baru blogging beberapa hari dah feymes kat kampus?? Haha~ tak lah. Sebenarnya itu junior aku memanggil aku suruh tunggu dia. Aku pun patah balik dan tunggu kat bawah. Tapi apa lah lama sangat dia entah, aku pun naik ke atas. Patut pun, dia tengah tak cukup tangan nak bawak balik artwork2 dia. Oleh sebab itu, aku pun tolong lah sikit. Sebaik aku turun dari tingkat 3 ke tingkat 2, hujan pun turun renyai2. Wah! Nasib baik aku tak berjalan balik tadi. Kalau tak, mesti kebasahan aku.


Lepas kira2 10 minit hujan makin lebat. Junior aku ketika tu tengah ambil kereta sewa sementara aku menunggu dia untuk tolong dia angkat artwork ke dalam kereta. Adoi, nasib baik lah dia perempuan. Dan nasib baik juga aku, sebab dia pelawa aku untuk naik sekali dan hantar aku ke bandar untuk aku beli tiket balik. Seronok la aku.


Di kaunter bas tu, aku minta tiket perjalanan malam untuk 14hb ini. Tapi, dah pun habis. Ah, jadi terpaksa lah beli 15hb malam. Apa boleh buat kan? Asalkan aku balik dah lah. Hmm...

4 ulasan:

H.A.N.I.S berkata...

pulanglah...hehehe..
sy sudah smpai di rumah..ooyeahhh~~

azwa_amani berkata...

amani balik 3 hari jer..sebelum raye, raye n sehari selepas raye kene balik u balik...banyak keje x siap agi...cediynyerr..;(

sembil9n berkata...

wah..hanis...seronok jer bunyi nya :D

azwa balik 3 hari? sy 20hb kne dtg sni balik...sbb ade latihan tarian utk Festival ape ntah ...bulan depan..

azwa_amani berkata...

amani balik 3 hari jer..sebelum raye, raye n sehari selepas raye kene balik u balik...banyak keje x siap agi...cediynyerr..;(