Merangsangkan aku.

Aku pun tak faham lah, tiap kali aku tengok dan belek2 sumpah aku rasa ia sangat merangsangkan. Aku amat tak puas hati bila aku tak dapat keluarkan semua nya. Ish~ aku memang sangat2 lah sakit hati, tak puas. Apa aku mengarut? Haha~ aku pernah bagitahu anda kan yang aku nak tulis cerpen. Tapi aku tak rasa puas lah. Lagi2 lepas aku dah buka novel grafik keluaran GEMPAKSTARZ. Aku terasa nak sangat2 menjadikan cerpen aku tu satu cerita. Sebab aku memang sejak kecil lagi, aku tak pandai menerangkan pada sesiapa tentang sesuatu. Aku jika betul2 nak cerita tentang sesuatu keadaan, aku akan lukis.

Aku tak lah hebat lukis, tapi aku boleh lah melukis. Dan aku sebenarnya pantang dengan sesiapa yang kata dia tak boleh melukis. Seperti seorang kawan aku ni, aku ingat lagi dialog dia. "Aku tak pandai lukis, tangan aku bukan tangan seni," masa tu aku rasa nak luku2 kepala dia. nasib baik lah dia perempuan. Bagi aku semua orang boleh lukis, cantik tak cantik tu belakang cerita. Sebab seni adalah mengenai emosi, idea, kreativit, skill, diri sendiri dan persepsi. Lain orang lain fikirannya. Contoh, anda kata karekter2 aku comel, itu mungkin 3-4 orang je yang kata begitu. Ada kemungkinan 14-16 orang yang lain kata boleh lah, dan selebihnya kata hodoh. Itu persepsi mereka, biar apa mereka nak kata. Hehe~ Ni dah macam tajuk lain pula.

Aku sebenarnya terfikir hendak membuat komik dari cerpen aku tu. Tapi belum tahu mampu ke tidak. Aku ni punya semngat macam sabut tenggelam timbul je. Jadi tak tahu lagi. Hehe~ Berapa ramai dikalangan anda minat komik dan berapa ramai pula yang lebih suka baca novel?

Tiada ulasan: