Dunia Tanpa Aku.


Pernah tak korang terfikir tentang dunia ni tanpa korang wujud? Adakah iyenye lebih baik atau sebaliknye? Adakah iyenye spt skrg atau lebih teruk lagi? Atau mngkin gak takde ape2 beze pun.

Ssh nak jangke kan? Tapi sbnrnye korg boleh jer. cube korg muhasabah diri. Ape yg korg pernah lakukan sepnjg korg hidup kat dunie ni. Adekah korg cukup berbakti kepade dunie ni sampai bawak perubahan? Dunie kt sini xbrmksd Bumi kite ni. Trlmpau dasyat utk kite yg kecil boleh mnyebabkn perubhn pd bumi ni wlw sbnrnye dari teori aku yg lain, boleh. Tapi malas aku nak cerite skrg nih. Lainkali! Dunie kat sini aku maksudkn sbgai sekeliling korg, persekitaran korg, keluarge terutamenye, kawan2, daerah tu, atau yg berdekatan korg la. Jadi, ade rse korg bwk perubhn ape2 pde bende2 yg aku nyatekn tdi?

Kalau jwpn korg belum; jadi korg kene cpt2 la fikirkan sesuatu tuk mmbgunkn sesuatu yg boleh bwe perubahan. Yg plg kene utamekn sblm keluarge dn lain2 adelh diri korg sndri.  Adekh korg ni dri dulu smpai skrg mkin bagus atau makin2 lah turun. Bak kate org bukan melayu sgt feeling down...down...down. Perkare2 ni boleh diselesaikan. Korg kne cool. Pape pun kembali la pade yg Maha Satu. semue perkare dy yg tentukan. Tapi korg jgn lak tak ushe. Usaha tangga kejayaan! Eceh-ceh...gitu la nampaknye. 


Jadi ape2 pn, korg kene bangkit kan diri dri stu perkare ke stu perkare yg lbih baik. Jgn pulak makin teruk. Tak bagus tu. Mase tak tunggu kite ye kawan2. Jadi elok ler kite pergi kejar mase tu. Walau takkan dapat. Tapi elok kejar je! Paham kan maksudku disitu?! ;)

Tiada ulasan: