Dunia sesawang Lebar


Hello everybody. How are you? This is my first post on this blog. Is it cool?


Lucu rasenye bile aku nak berbahasa English, tatabahasa ntah kemana. Bahasa Malaysia pun lari2 tatabahasa lagikan bahasa English. Ape2 pun ni bukan kali pertama aku memblogging-kan diri aku. Dah banyak blog aku cube buat. Dari blogspot, ke wordpress yg aku xreti2 ke tumblr, dan balik ke blogspot skrg ni. Rasenye blogging dah mudah dah. tapi cita2 aku adalah nak wat web sendiri. Yg tu belom tercapai dek akal ku lagi. 

Dalam dunia yang aku panggil sesawang ni, semue yg dulu cam susah giler dah jadi 'klik,klik' jer. Nak order makanan pun boleh je gune sesawang ni. Cam spider-man lak bunyinye. Dulu beratur giler panjang sekarang duduk jer sume dah selesai. Banyak ke-bagus-an nye sesawang ni. Terlalu banyak. Mane taknye, orang yang duduk, bangun tidur, makan dan tidur balik kalau dulu dipanggil pemalas, tapi kini kite kene selidik dulu. Kadang2 beliau adalah blogger, freelancer atau ape2 yg berkaitan. Haa~ bende2 tu mendatangkan duit tau. Duduk2 jer, tau2 hambik kau dalam akaun ade RM10,000. 

Tp tu yg positifnye la, yg negatifnye ade jugak. Biase ler, bende2 ciptaan manusia mane ade sempurna. Lagi2 manusia xd yg sempurna. Bende baik pon boleh jd bende yang punce datangnye jahat2 dalam diri ni. Sesawang ni ade jugak yang gune nye jadi senjate utk sebar fitnah la, mencuri lah, dan segala bende2 maksiat. Adoi la...kenapa lah mereka ini. Dulu mase manusia tak pandai, semua nak jadi pandai. Bile dah pandai dan terlebih pandai, mula lak nak memandai-mandai. 

Ape2 pun semuanya atas diri kita sendiri. Kat mana duduknya kita. Tepuk dada, tanya iman. Kalau masih ingat diri, Alhamdulillah~

Tiada ulasan: