Awek pandang aku.

Ini kisah waktu lepas SPM. Mak aku dok bising biler sebulan aku merempat kat rumah. Adoi la, aku nak rilex sebulan pn dy xbg. Last2, aku g lah ke pekan Banting tu. Dok pusing2, pergh semua kedai nak pekerje perempuan ler. Ini satu diskriminasi ni!  Wanita jer yang boleh kerje ke? Tup..tup..ade stu jawatan kosong kat pasar raye Econsave. 
Mak aih! Kerja angkat barang? Tangan aku ni angkat cangkul pon belum tentu larat ni kan nak angkat barang. Disebabkan aku ni lembik, aku berpusing lagi cari kerje. 


Hah! ade lagi. Sekali promoter supermarket daa... Aku tak suke kerje yg kene berdiri2 ni. Pastu tayang muke. Tau2 hujung bulan dpt duit. Takde usehe lgsg. Di tmpt yg same aku ternampak eklan. "Promoter Astro diperlukan" Aku pon pergi la tye. Hah! mmg sesuai sgt. Kalau aku xwt kerje xd gaji sbb gaji aku brdsrkn customer yg aku dpt. Die pon kate, aku nmpk confident tinggi. Yeah! aku pn lyn je. Esok luse aku dah boleh mule. Keluar je dari tempat tu aku seronok la. Bangge. Padahal kerje promoter Astro jer pon.


Lepas aku dapat je kerje, aku gtw mak aku. Hek eleh, gelak dy bile aku gtau aku jadi promoter Astro. Die ckp aku ni boleh ker bercakap. Hish, takpe2 tengok la nanti. 


Pas tu aku g lah lepak jap kat area Banting tunggu member ajak pergi mkn. Time duduk2, tibe2 ade ler sorg awek ni cun dan kiut. Aku rase die pandang aku. Tapi aku buat tak taw jer. Mustahil kot ade awek cun pandang aku. Aku ni bukan hensem pon. Tapi ble skli lg aku pandang dy senyum pulak. Aku pun senyum balik. Pastu tb2 die bangun sambil pandang aku die datang ke arah aku. Aku dah gelabah dah. Asal lak die datang. Huih, naik peluh aku! 


Die duduk sebelah aku. Aku senyum2 kambing jer. Walau aku tak tau kambing senyum camne. Tibe2 dy bersuare "Awak. . .", aku jwab malu2 "hmm. . .?" pastu die gelak2 jer. Aku jadi pelik jadi aku tye lagi, "asal ni?" die sambil gelak2 die ckp "baju awak terbalik, awak tak perasan ke? hehe~ dengan koler baju pon terbalik ni," Adoi la! patut mintak kerje susah. Pakai baju pon tak betul. Patot time interview nk jd promoter astro die kate aku punye confident level tinggi. Pdahal aku tak wat papepun. Cume tanye2 bodoh2 jer. Ceit!
Malu giler! dah la pusing satu pekan. Ni gare2 kes nak lari dari dgr bebelan ibu la neh~ murke sudah~!!

Tiada ulasan: