Ada bezakah?

Adakah anda sedar sekarang ni ada kempen benteras cetak rompak. Ish3~ Aku alhamdulillah setakat ni tak ada beli CD cetak rompak. Yela, aku ni pon orang seni. Aku paham apa rasa bila karya kita buat, terjual tapi duit tak masuk pun poket kita. Aku pernah kena, aku punya design suka2 hati diguna pakai. Hish! Tapi tak boleh buat apa. Aku pun sengal, tak buat watermark pada design tu. 

Haih~ camna lah nak banteras cetak rompak ni kan? Tapi sekarang ni, kita mungkin sebenarnya kurang dah beli CD atau DVD cetak rompak. Bagus, namun sekarang sebab dah di dunia Jalur Lebar. Semua dah boleh di download je. Type je pada Google..jumpa lah apa kita cari. Lepas tu, klik2, tunggu je dah dapat dengar. Mudah sangat2 tanpa keluar duit kita boleh dapat kan album atau movie seantero dunia ni. Ish3~ Benda ni bukan masalah di Malaysia je. Di luar negara pun sama juga. Aku ada kawan orang Filipina, dia pun cakap perkara yang sama. Ish3~ Kawan aku yang belajar kat Amerika pula kata di sana lebih dasyat sebab ramai hackers. Dari umur 12 tahun pun dah jadi hackers, dah reti buat software, hardware dan ware2 yg lain. Ish3~ budak2 semakin pandai. Macammana lah anak2 cucu cicit aku nanti. Agaknya 2tahun dah ada blog. Hahaha~

Aku disini sebenarnya nak menyuru rakan2 dan sesiapa yang membaca perkara yang aku tulis ni, agar tidak membeli dan mendownload cerita2, lagu2 atau mana2 hasil seni selain dibenarkan atau ia tak menyalahi undang2. Jika tidak kita dikira mencuri. Dengar ye. 

Okay lah, aku nak pergi layan movie yang aku copy dari classmate aku. Aku tak download ye~ Baca betul2 aku copy. Jadi bukan salah aku movie tu ada dengan kitorang. Aku cuma nak hilang kan bosan. Haha~

Tiada ulasan: