Lelaki dan Wanita.


Bila topik ni di buka antara dua jantina, biasanya masing2 akan menang kan jantina masing2. Betul tak? Memang patut pun, takkan nak akui diri tu lemah kan? Haha~ sebenarnya kalau kita fikirkan semula, tak ada pun jantina yang lemah mahupun kuat. Kedua2 nya sama je. Kedua2 saling memerlukan. Termasuk golongan yang keliru tu, walau mungkin mereka suka sesama jantina mereka tapi mereka masih memerlukan jantina yang berlawanan untuk meneruskan zuriat mereka...kan? Haha~ tapi apa golongan macam ni fikir pasal zuriat ke? Aku tak rasa macam tu pun. Betul tak? Ntah la.

Secara natural dan normal, lelaki dan wanita adalah saling memerlukan. Tuhan dah ciptakan kita macam tu kan. Kenapa lah ada yang suka sesama jenis, tak faham aku. Tapi, bila usia aku ni meningkat dewasa. Aku dah perhatikan macam2 ragam dua jantina ni. Dan aku boleh katakan yang mereka sama je. Haha~ Kenapa sama? Dulu aku fikir wanita je kaki mengumpat, kaki bawa cerita, rupanya lelaki pun sama je. Aku tak nak kata siapa2 lah, aku sendiri bila duduk dengan member2. Bila dah tak ada topik mula lah "Apehal dengan mamat tu ha..? Aku tengok dia. . . " haha~ Tu lah antara permulaan nak mengumpat. Tapi cuma kalau lelaki ni tak suka seseorang walau musuh utama pun, still boleh makan semeja, tidur sebilik, duduk sebelah2, dan saling belanja2 lagi. Lain kalau wanita ni, kalau ada dua wanita ni gaduh, sampaikan tengah jalan2 tiba dia ter-satu lorong dengan wanita lagi satu ni sanggup tukar lorong ni. Tak pun mereka masing2 jeling tajam. Ish3~ elok2 dulu lepak semeja, masa gaduh jangan kata lepak semeja, kalau boleh tak mahu bernafas dengan udara yang sama. Haha~ gila kan? Tapi aku rasa tak semua macam tu la cuma kebiasaan nya macam tu.

Haha~ aku rasa macam entry ni aku termenangkan lelaki pula. Sebenarnya ada juga benda aku nak cerita tentang lelaki ni, tapi aku terlupa lah. Gara2 adik aku yang datang sebok lah ni. Ish3~ tak apa, lepas ni aku buat entry lain lah. Hehe~

2 ulasan:

Nur berkata...

lelaki amd wanita same je..

Ajie Mohd Tahir berkata...

brgantung pda sikap msing2.
^^
pompuan mnusia.laki pon mnusia jugak.tak lri dari silap.