Lepas SPM.

Aku pernah bagitahu anda kan yang aku ada adik sedang SPM sekarang ni. Dari awal tahun ni mak ayah aku dan aku juga dah tanya dia tentang target lepas SPM nanti. Maksudnya dia akan belajar kemana? Adik aku ni spesis yang duduk rumah je. Dia bukan macam budak lain, dia tak keluar dengan kawan2 pergi main bola ke, lepak2 mana2 ke. Memang adik aku ni duduk rumah je. Jadi mak ayah aku agak risau dengan dia ni, yela tak tahu dia boleh ke hidup nanti kalau belajar jauh2. Haha~ satu lagi masalah adik aku ni dia memilih bila makan. Dia pun jarang makan nasi. Nasi yang dia makan cuma nasi ayam. Adoi, dapatnya dekat Pantai Timur, susah nak cari nasi ayam.

Aku ada cadangkan pada mak aku supaya dia ambil bidang architecture atau lebih kurang itu lah, sebabnya dia hebat LK tapi fizik dengan Add Math dia masalah sikit lah. Jadi mak aku tak yakin sangat. Lagi2 bila mak aku kata, anak kawan dia ambil architecture dah ijazah pun. Tapi tak ada kerja. Susah kot nak cari peluang kerja. Ish~ entah lah. Aku rasa mana ada kemahuan di situ ada la lubang. Haha~ betul tak?

Tapi kalau pun ada kemahuan dan ada lubang, tapi kalau sokongan tak ada susah juga. Yela, kita ni merangkak2, nak juga cuba berjalan kan. Tapi tak ada benda nak kita capai untuk bangun, tak terbangun kita.

5 ulasan:

Ajie Mohd Tahir berkata...

hohoho..adik laki ke pompuan?*sibuk nak taw.XD

nnti ble dah duduk u,jauh,pandai je dia nk adapt.apa2 cos pon,ade je pluang keje.kne usha skit la nk mncari.;)

sembil9n berkata...

adik aku lelaki...haha...ko memang menyebok... bajet nk jadi adik ipar aku ke?? tak dapat :P

Ajie Mohd Tahir berkata...

hahahaha...
oo gitu ye?aku bwk lari adik kau kang.hahahaha
XD

Syazwana berkata...

adik kite pon spm gak
my mom suruh amik medic
:D

Syazwana berkata...

adik kite pon spm gak
my mom suruh amik medic
:D