Lagu kerakyatan.

Aku sekadar nak kongsi dengan rakan2 blogger aku mengenai lagu ni. Tapi lagi ni dah kian dilupa oleh generasi sekarang. Aku rasa tak semua suka lagu2 berentak joget dan zapin ni sebab sekarang tak ada lagi orang melayu reti berjoget. Bukan joget kat kelab tu, tapi tarian Joget. Tarian joget dan zapin ni sangat2 melambangkan melayu yang sebenar jika dihayati. Yela kan seni tu melambangkan jiwa sesebuah bangsa.

Jadi lagu apa yang aku maksudkan? Hahaha~

Lagu yang aku maksudkan adalah lagu ND Lala! Dia ni bapanya si Shila tu. (aku minat dia!) Aku suka lagu2 ND Lala sama macam mak aku. Lagu2 ND Lala berbaur kerakyatan. Seronok dengar.

Aku tak tahu sangat kisah dia ni, katanya dia ni ada bisness apa ntah. Lepas tu dikatakan dia menipu lah apalah. Akhirnya aku dengar dia muflis. Aku tak tahu apa jadi sebenarnya, tapi aku still minat lagu2 dia. Hehe~

 

P/s : Tolonglah dengar lagu2 irama Malaysia. Huhu~

Tiada ulasan: