Kehebatan Make-Up!

Berapa ramai di antara anda2 ni suka sangat make-up? Haha~ Terang2 lah aku tanya pada wanita kan? Takkan lelaki pula yang nak make-up. Tapi ada juga lelaki sekarang make-up dan itu di panggil lelaki metroseksual. (Aku belum nak kupas tentang tu.)

Make-up ni boleh memberi banyak perubahan pada penampilan seseorang wanita. Dari kurang cantik ke lebih cantik. Kadang2 berubah terus rupa mereka di sebabkan make-up. Tapi mungkin dari istilah kita2 ni sebagai rakyat Malaysia, make-up adalah dengan letak bedak ke, gincu ke, gloss ke, atau apa2 di muka. Namun kat negara barat sana lain pula ceritanya.

Make-up tu bagi mereka adalah perubahan untuk semua! Dari atas ke bawah! Pernah tengok Extreme Makeover tak? Ha~ Tu istilah make-up dari mereka. Dari rupa paras yang teruk kepada hebat! Ini semua melibatkan, pembedahan plastik, pembentukan rahang, potong rambut, buang lemak, dan macam2 lagi. Nak tengok mereka? Jom!

michelin_innov_tweel_01

power-of-makeup04

power-of-makeup08

power-of-makeup14

power-of-makeup21

power-of-makeup10

power-of-makeup17

Hah! Gila tak perubahan? Dah macam orang lain kan? Haha~ Anda rasa cantik ke mereka ni? Cantik lah di matakan, tapi hakikatnya kita tahu. Sebenarnya, apa yang penting adalah kita menjaga kebersihan dan penampilan serta tingkah laku kita. Kita sebagai Islam telah di ajar dan di seru supaya menjaga kebersihan diri. Bukan setakat luaran, malah dalaman. Insha-allah segalanya akan nampak cantik je.

P/s : Aku lebih suka natural je take bermake-up. Tapi jangan lah tak make-up langsung sehingga nampak kepucatan muka tu. Maksud aku make-up yang boleh buat muka si dia lain bila tak bermake-up tu aku tak suka. Fuuh~ Nasib baik dia tak suka make-up tebal2.

Tiada ulasan: