Tayar generasi baru?

Syarikat tayar kereta Michelin telah mencipta tayar spesi baru. Apa yang baru? Tayar nya tidak memerlukan angin, dan tidak bocor! Wah~ Agak2 macam mana dia buat ye?

Ia direka dengan bentuk yang mampu menyerap tekanan yang tak akan merosakkan rim luar. Eh~ Macam mana tu? Aku pun dah pening dengan ayat aku ni.

michelin_innov_tweel_04

Oh~ Patutlah, macam tu rupa dia. Eh~ Tapi dari rupa ni macam tak mampu je nak menampung kereta kan? Yela, sekeping2 macam tu. Macam mustahil je. Huhu~

Heh~ Jangan anda bimbang, still boleh tampung kereta atau kenderaan lain yang agak2 berat. Kalau tak, takkan lah mereka reka benda ni. Eh? Tak percaya lagi?

michelin_innov_tweel_10

Dah percaya belum? Hehe~ Ia memang di design macam tu. Aku rasa ianya kurang gegaran kan? Jadi tak payah lah ada absorber ke apa sebab bila tayar tu langgar benda, jadi cam lekuk2 dan serap impak tu. Wah~ Style2 kan? Hehe~

michelin_innov_tweel_06

Tapi rasanya ia belum digunakan secara official lagi. Sebab masih ada kelemahan. Seperti yang aku baca, katanya kerana ia berlubang2 bila memandu dengan laju. Ia akan menghasilkan bunyi bising. Semakin laju di pandu semakin kuat bunyinya. Yela, sebab ia berlubang dan bergeser dengan angin. Aku tak pasti pula dia dah jumpa belum jalan penyelesaiannya. Tapi mesti ada cara lain. Hehe~ Kata designer!

michelin_innov_tweel_08

michelin_innov_tweel_02

Tiada ulasan: