sembil9n nak cakap tentang Maharajalawak: Amir best!

Assalamualaikum, hai kawan2 aku yang singgah blog aku. Kenal Amir tak? Eh, bukan yang kawan anda tu. Ni Amir yang keluar TV tu!! Gempak weyh~! Haha~ Ni aku nak cakap sikit tentang Amir, Amir mana? Amir Raja Lawak! Seriously dia best! Aku tabik dengan dia! Banyak buat lawak. Hahaha~

Okay, aku tahu ramai yang tak suka diakan? Aku pun...tapi aku tak suka dia buat lawak bodoh tu. Sebab nampak dia seperti memperbodohkan dirinya je. Tapi apa2 pun aku tabik kat dia sebab dia still berani mencuba dan cuba dan cuba untuk menghiburkan orang! Tambahan dia sangat berani menunjukkan muka didepan orang untuk dicemuh, diherdik dan dimaki. Sangat berani mati ini Amir.

Dia yang menggunakan tagline "I'm sorry..." tu memang sangat sesuai sebenarnya. Sebab dia memang patut minta maaf sebab dia buat orang kan orang2 kita ni nampak kurang ajar dan tak menghormati orang. Wujudnya orang2 macam ni lebih membanyakkan manusia2 di Malaysia ni menunjukkan yang mereka tidak ada adap dalam berkata2 dan menkritik. Setuju?

Mengapa aku kata macam tu? Sebab lumrah manusia kan, kutuk dan maki orang pandai lah. Buatnya tak pun. Tak salah pun untuk mengkritik atau komen atau nak herdik sekali pun. Tapi bahasa kena elok. Cuba kena pada anda? Dah cermin diri ke belum? Jika anda ditempatnya? Kita mungkin boleh menyebutkan di sebelah yang positif tentang seseorang yang seperti Amir ni. Tak perlu lah sampai maki. Aduhai.

Dan aku ada pesanan untuk PENGUNDI-PENGUNDI AMIR di MAHARAJALAWAK! Silalah berhenti mengundi beliau. Tak kasihan ke pada si Amir di maki, di herdik, di caci, dan macam2 lagi. Dia tersingkir tak bermaksud kita tutup periuk nasi si Amir ni. Aku yakin ada je pengarah2 yang nak guna artis seperti Amir ni. Aku rasa dia boleh je nak berlakon. Even guaTV pun suruh kita hentikan undi si Amir sebab kasihan. Tolong ye, fikir2kan.





Tiada ulasan: