Hati-hati dalam makanan kita ada racun!

Assalamualaikum! Aku nak sampaikan berita baik punya ni. Aku rasa ramai yang sebenarnya dah tahu tapi masih lagi melantak dek kerana nafsu makan dan kelaparan perut. 

Perkara ini biasanya berlaku diwaktu tengah hari bagi mereka yang bekerja, dan waktu rehat di sekolah2. Tapi ia makin berleluasa hingga ke setiap masa. 

Okay2, mesti anda tertanya2 apa yang dikarutkan oleh sembill9n kali ni kan? Tapi ini bukan karut! Ini betul2 bukan cobaan! Haha~ 

Hati-hati dalam makanan kita ada racun! 'Racun' yang aku maksudkan adalah kolestrol dan lemak2 yang buatkan kita ngantuk. Haha~ Aku bengang lah. Kenapa lepas je kita makan nasi kita jadi ngantuk?? Kalau ngantuk sikit tak apalah, ni ngantuk sampai tersengguk2. Nak buat kerja pun susah. 

Lagi2 pada yang budak2 sekolah kan? Sebelum rehat agak cergas2 je. Lepas je rehat semua dah lentok2 macam apa je. Tak dapat nak tumpu apa2. Lagi2 dapat pula lepas rehat belajar Sejarah, Matematik, dan Add Math!! Hahaha~

Oleh itu, pengusaha2 makanan tak kira di sekolah atau mana2. Asal jual makanan hendaklah mengambil jalan untuk membuatkan masakan anda kurang mengantuk atau senang cerita, tidak mengantuk selepas makan! Ini untuk melancarkan pergerakan industri dalam negara kita. Aku rasa kalau makanan kita memberi 100% tenaga. Negara kita akan meningkat sekurang2 3.1% dalam urusan kerja. Haha~ Suka2 hati je kan? 

Tiada ulasan: