Misteri Belalang menjadi buah?!

Assalamualaikum! Aku nak cerita berita gempar ni. Ni betul2 berlaku ketika aku menulis entry yang sebelum ini. Ni aku cerita ye, kisah benar yang benar2 berlaku! 

Aku tengah tulis entry, sementara tu kawan2 aku tengah nak siapkan assignment mereka. Seorang kawan aku, Farid (bukan nama benar) pergi ke dapur untuk basuh tangan. Sekali lagi aku masih khusyuk nak siapkan entry cepat2. Huhu~ Dia kata, sebaik pusingkan badan kebelakang. Dia ternampak belalang tu betul2 terlekat di tuala dan setentang dengan muka dia. Dia terkejut lalu menjerit seperti perempuan...okay tu tipu je. Dia terkejut dan belalang tu pun ikut terkejut lalu terbang.

Belalang tersebut terbang ke arah ruang tamu dimana ada aku yang tengah menaip entry. Dengan six-sense yang aku ada, aku nampak belalang tu terbang melulu ke arah aku. Belalang tu agak besar. Aku dengan selamber bangun dan menyorok dibelakang kerusi. Eh! Bukan takut, jangan salah faham. Aku cuma bagi ruang untuk belalang tu terbang. Hehe~ 

Belalang yang terbang tu hinggap ke cermin tingkap. Kawan aku dari dapur membawa tuala ditangan. Cuba menangkap belalang tu. Dia melibas kain ke belalang tu  sebelum belalang tu terbang dan jatuh. Sebaik je jatuh, lantas kawan aku menangkup dengan tuala. Nak tangkap. DAPAT! Aku pun keluar dari belakang kerusi sambil buat muka tak tahu. Sementara dia bawa tuala yang ada tuala di dalamnya ke bilik si pondan. 

Sebaik di depan bilik si pondan, Farid mengibarkan tuala ke arah pondan tu tetapi bukan belalang yang keluar. Sebaliknya buah bewarna hijau!! Eh?! Kemana hilangnya belalang tersebut. Aku yang dengar pun jadi pelik. Kami mencari2 tapi tak jumpa. Takkan tak perasan kot belalang tu terbang? Belalang tu besar! Aneh gila~ Masih tak tahu mana pergi belalang tu. Adakah dia telah berevolusi menjadi buah?? Masih tertanya2.

Tiada ulasan: