Normal Wanita kahwini dua laki?

Assalamualaikum! Ah sudah, parah ni. Bila pula wujudnya ajaran wanita boleh kahwini dua lelaki? Ke ada agama lain yang benarkan tu? Dah lah wanita kini lebih ramai dari lelaki, ni nak kahwin ramai pula? Aduhai, nampaknya makin ramai wanita single lah ye? Hoho~ 

Dalam Islam, wanita hanya boleh mengahwini seorang sahaja. Tapi kalau dah janda tu belakang cerita lahkan? Haha~ Aku tak nak cerita hal2 janda ni, tak reti lah (chewah~). Tapi apa pun si lelaki yang dibolehkan mengahwini 4 orang wanita. Kenapa? Aku pun tak tahulah, tanya lah ustaz ke ustazah.

Apa2 pun, walau lelaki boleh kawini 4 dan wanita pula hanya 1 tak pula bermaksud boleh kahwin sesama jenis. Masha-Allah! Apa lah yang kita layankan dengan kaum sejenis ni? Apa dia ada kita pun ada. Aduhai, kan ke tak seronok tu?! Takkanlah "pedang" sesama "pedang", "sarung pedang" sesama "sarung pedang"?? 

Dan lagi sekali tak juga dikatakan bolehnya kahwini kaum sejenis yang menyerupai kaum yang satu lagi. Tak kira lah yang dah modified ke belum, masih sama! TAK BOLEH!!


Eh! Eh! Berbalik pada tajuk entry tadi, 'Normal Wanita kahwini dua laki?'. Normal lah kan? Sebab: 



Haha~ Aku gurau je, saja nak cerita topik kahwin. Jangan marah ye? Aku nak test ada tak yang baca kalau tajuk menarik je bunyi? Hehe~


2 ulasan:

~SYAZ~ berkata...

aku nak baca kalau bab kawen2 ni..
kih3..
ko nape nine??
dah teringin nak kawen ea??
ngeh3.. :P

af sembilan berkata...

ko sudi ke?? HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!