Bagi aku, tak elok ucapkan "Good Luck".


Assalamualaikum! Hai semua, semalam internet WiFi down! Jadi, terpaksa aku ambil broadband Celcom aku untuk online. Dan mungkin rezeki aku kot, seorang rakan blogger menegur aku di Facebook. Dimana dia memerlukan khidmat aku sebagai designer Logo untuk rakan dia. Insha-allah~ aku terima. 

Okay, itu sedikit selingan. Apa yang aku nak tulis dalam entry ni adalah tentang perkataan 'Good Luck'. Bagi aku, tak elok ucapkan "Good Luck".Kenapa? Entah lah, tapi bergantung pada situasi juga. 

Contoh situasi, jika ucap 'good luck' ketika orang nak ambil ujian atau peperiksaan. Bagi aku tu tak bagus lah, sebab nak jawab semua tu tak perlukan 'tuah' pun kan? Patut kata lah 'Try the best'. Sebab kita patut galakkan orang tu cuba yang terbaik, dari bergantung pada tuah atau nasib. Kan? Hehe~ 

Tapi kalau situasi; macam dia kantoi apa2 dengan seseorang dan takut nak berdepan dengan seseorang tu. Baru kita cakap 'Good Luck'. Hehe~ Kenapa? Sebab tu dah susah nak cuba yang terbaik dah, memang bergantung pada nasib je lah. Kan?

Apa2 pun ni pendapat aku je. Jangan marah pula. Ye~?

Kalau nak cakap betul2 tentang tuah atau nasib elok tengok ini. Ye? Hehe~

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Right here is the right webpage for anybody who wishes to understand this topic.
You understand a whole lot its almost tough to argue with you (not
that I really will need to…HaHa). You certainly put a
new spin on a subject which has been discussed for decades.
Wonderful stuff, just wonderful!

my weblog; Vaginal Tightening Gel