Segmen: 22 April adalah Hari Bumi.


Assalamualaikum. 22hb April adalah Hari Bumi (Earth Day). Dikatakan Bumi terjadi pada tarikh itu atau senang cerita adalah harijadi bumi. So sebagai manusia yang mendiami bumi tercinta ini, aku mohon anda jika ada masa terluang sertai segmen aku ni. Aku tahu blog aku ni tak lah tinggi traffik pun macam blogger2 lain. Tapi aku buat ni bertujuan untuk kita sama2 fikir sejenak untuk menghayati kurniaan Allah SWT pada kita. Dia beri kita tinggal di Bumi yang kaya dengan segala sumber yang sangat2 berguna dalam kehidupan seharian kita. Kita rasakan bumi ini kecil tapi masih banyak yang kita belum terokai di bumi ni. 

Jadi, apa yang perlu anda buat adalah:
  • Buatkan satu entry dan postkan didalam blog anda. 
  • Entry berkenaan hendaklah ada kaitan dengan Hari Bumi. Tidak kiralah cerita rekaan ke, cerita fakta ke atau apa2 je. Tapi kalau ada sumber lagi seronok. Asalkan berkaitan dengan Hari Bumi ni atau bumi ye? Tak semestinya fakta!
  • Dah siap post, tinggalkan link di ruang komen aku ni ye? Nanti aku akan publish siapa2 yang sertai segmen ni. Tapi jangan harapkan traffik tinggilah ye? Sekadar berkongsi cerita, idea, fahaman, ideologi, atau pendapat je. 
  • HANTAR SEBELUM PUKUL 11 MALAM esok (22hb April 2011).
SOKONGAN ANDA AMAT AKU HARGAI~! 

P/s : Tak perlu linkkan blog aku dalam entry pun tak ada masalah. Aku cuma nak baca entry anda. :)

Tiada ulasan: