Mengapa manusia perlu makan dan makan dan makan?

Sumber deviantart.
Dalam sehari berapa kali anda makan? Hah~ Lagi2 yang duduk rumah tu, kalau mak ada mesti asyik makan je. Boleh lah mak yang masakkan. Kalau yang duduk hostel tu, asyik lapar je. Kenapa manusia tak macam haiwan ye? Bila sekali makan, sampai ke bulan depan kenyangnya. Kan best macam tu. Haha~ Tak payah lah asyik nak makan je.

Bila kita lapar, semua benda tak jalan. Betul tak? Tapi berbeza dengan bulan puasa, lapar pun tak ada masalah. Kenapa ye? 

Aku ni antara spesis manusia yang kalau lapar tak jalan semua benda. Aku pun tak tahu kenapa, kadang tu aku desakkan juga tapi last2 naik pening kepala aku. Mungkin aku ni kurus sangat kot. Haha~ Adui...rindu nak duduk rumah sebab boleh masak suka2 hati. Duduk jauh2 ni macam nak mati je rasa dalam satu hari tu. Nak makan pun pikir 2-3 kali. Jimat2. Haha~

Entry ni mungkin agak mengarut, tapi aku sebenarnya nak tanya pendapat anda semua. Apa jadi kalau manusia ni bila makan sekali, kenyang sampai berbulan2? Agak2 kenapa kena kerap makan? Walau makan ikut waktu, kenapa masih perlu makan? Aku nak penjelasan saintifik dan Islamic lah. Huhu~ Boleh tak?

Tiada ulasan: