Hard Disk diserang 'Shortcut virus'? Download lah removernya.

Pernah tak dapat perkara macam ni kat pendrive ke, hard disk ke atau mana2 lah. Perkara ni berlaku biasanya waktu anda cucuk kat mana2 komputer yang ada virus ni, dan tersebar ke Removal device anda. Aku ni tak lah reti sangat bab2 komputer ni apa lagi bab virus ke apa2 ni. Aku tahu pakai je, rosak? Format semula, tak pun tanya google. Haha~


Baru2 ni, hard disk aku di serang 'virus shortcut' habis semua folder dalam tu tak boleh buka. Aku risau virus ni serang lappy aku je, nasib baiklah tak apa2. Virus ni tak dapat di detect dengan anti-virus biasa kita tu. Dia ada removalnya. Aku tak pasti apa kesannya pada komputer kalau kena, tapi member aku kena sampai lappy dia asyik blue-screen, hang, atau berat. Jadi apa penyelesaiannya? 

Haha~ Pak cik google lah jawabnya. Aku google2 jap dan terjumpa entry ni yang ditulis oleh orang Indonesia (rasanya). Dan dia bagi link untuk  download Virus Shortcut Removal. Aku pun download lah dan apply. Hah~! Berkesan! Sangat bagus. Haha~ Selamat dah barang2 dalam Hard Disk aku. 

P/s : Tapi aku pelik sikit lah, kenapa dia gunakan logo UiTM ye??


Tiada ulasan: