Hantu YouTube dan 1Tube!

Ada yang perasan tak budak2 Malaysia dah mula aktif nak tunjuk muka di YouTube? Mungkin sebenarnya aku yang baru perasan ye? Haha~ Aku tak heran lah sebab makin hari negara makin maju dan teknologi semakin murah. Semua orang di Malaysia dah mampu nak mempunyai lappy, kamera DSLR, video cam dan sebagainya. Murah je sekarang benda2 tu. Rasa macam beli pisang goreng kat tepi jalan je. Betul tak?

Lagi sekarang dengan kemunculan 1tube.my yang mula disebut oleh para blogger. 1tube ni sama macam YouTube, tapi kira versi Malaysia lah. 1tube.my masih dalam Beta testing lagi sebab masih ingin dipertingkatkan lagi servisnya. Dan aku rasa ia juga menarik! Wow~ Sebabnya dah ada HD dah sekarang. Boleh nampak jerawat sesiapa yang letak video kat situ. Hehe~ Aku semakin kagum dengan rakyat Malaysia yang sering nak buat perkara baru. Walaupun meniru dan menokok tambah idea orang lain, tetapi masih cool! Sebab dari meniru tu kita boleh meningkat naik dalam pembaharuan. Kan?

Dari benda alah YouTube dan 1tube ni jugalah aku kenal apa itu vlog. Terlambat pula otak aku ni. Haha~ Nak tahu apa tu vlog? Klik ini lah ye? Hehe~ Duduk adap YouTube dan 1tube ni pun perlahan2 dapat tahu sikit2 tentang dunia. Yang tak keluar TV pun ada. Fuh~! Jadi, pergilah tengok ye. Hehe~
__________________________________________________________________________________
P/s : Aku sangat bosan!

Tiada ulasan: