J-Pop, K-Pop dan Malaysia. . .

Assalamualaikum, jika anda peminat K-Pop, J-Pop, Ais Krim Pop, lollipop, mercun POP, serta pop-pop yang lain. Maaf jika tersinggung dengan entry aku ni dan mungkin akan kata aku cemburu dengan mereka. Hello~ Sikit pun tak goyah ye, aku ada dia. Seperti yang anda tahu, perkara2 POP ni menjadi kegilaan remaja2 kita. Tapi bukan POP yang biasa2 kita dengar tu. Ini adalah K-Pop dan J-Pop!  

Okay, aku akui aku juga salah seorang peminat industri muzik mereka. Penampilan yang unik dan sememang2nya kita sedar ia datang dari mereka. Maksudnya the original. Tapi dah mula pula orang yang berkulit sawo matang, berhidung agak kembang, berambut hitam kerinting nak tiru gaya mereka. Tak ada masalah nak tiru gaya muzik tapi sampaikan penampilan pun nak tiru tu apa kes?!

Kalau dulu kita di kejutkan dengan warga Indonesia yang meniru gaya K-Pop dan J-Pop dengan menampilkan kumpulan SMASH. Mereka popular dengan lagu 'I Heart You'. Dan respond kebanyakkan orang adalah:

  • "Ewwgh~! Geli doe!"
  • "WTF?!"
  • "GAY~!!"
Eh? Ada yang tak tahu ke? Ni dia video mereka:
Pendapat? Kalau yang boleh terima tu ikut lah ye. Sebab Muka melayu tetap ada dan...ewww! Aku rasa macam tengok lelaki yang nak ke arah gay. Serius! Sebab aku dah banyak kali berdepan dengan lelaki spesis itu (AKU TIDAK GAY!). Sorry, aku tak minatlah. 



Itu di Indonesia, tapi kini dah ada di Malaysia! Maksudnya dah ada kumpulan di Malaysia yang nak jadi sebahagian K-POP dan J-POP!! Okay, anda mungkin dah terbaca dari blog orang2 lain. Yang aku tahu ada 2 grup. Satu grup lelaki dan satu grup perempuan. Pendapat?? Totally TERUK!! 


24:7 tu adalah nama kumpulan mereka. Tak kisah lah kan nama apa pun sebab aku rasa macam cool je dah tu, tapi mereka tidak! Tak tahu kenapa aku rasa bila tengok gambar ni seperti aku tengok segerombolan lelaki homoseksual bergambar beramai2?! Maaf lah, aku tak boleh terima LANGSUNG! Bagi aku orang2 macam ni adalah POSER. Err~ Apa maksud POSER tu? Ianya seperti berpura menjadi individu lain, serta menumpang nama yang telah orang lain guna. Hehe~ Salah kot maknanya. Aduh! Aku sarankan anda lihat disini. Siap ada grup anti-24:7 lagi. Haha~

Dan, ini satu lagi kumpulan yang meniru2 K-pop dan J-Pop. Ye, aku akui sebagai lelaki mula2 tengok rasa WOW! Tapi lepas tu, "Astaghfirullah~" mereka ni rasanya melayu dan biasanya Melayu di Malaysia adalah beragama Islam. Sama lah dengan 24:7 tu. Kalau pun mereka tak berpendidikan agama, tapi sekurang2nya tahu adat dan budaya orang kita. Apa? Fashion moden? Siapa kata moden? Cuba cari sejarah skirt dari zaman bila? Siapa reka? Moden ke?!

Allahu-akhbar! Kiamat dah dekat sangat2 dah ni.

2 ulasan:

Unknown berkata...

x comell lgsg..hehe

Unknown berkata...

huhuhuh takut plak nana bce entri niehh btol kerr aderr kumpulan tuuu gelinyerrr...knp ahh nak tiru kpop klu nak tiru cara pakai yg baik bleh ahh jugak tapi nieh~ish ish2 melayu~even nana minat sgt2 korea xderr ahh nak terpgruh sesgt akui aderr tuu skit2 ahh~tapi xketahap tuuu ahhh adoishhh aperrr dah nak jdik ngan remaja bdk skung...