"Jom Conteng!" kata contengconteng.com


Assalamualaikum, kawan2. Entry ni adalah satu penyertaan pada segmen yang di anjurkan oleh blog contengconteng.com. Ia satu blog yang aku baru jumpa dan sangat2 menarik. Anda boleh lihat sendiri dengan tekan banner tersebut. 

Dari entry blog beliau yang bertajuk Tak Malu Malu Kucing. Aku diminta membuat satu versi aku sendiri. Cerita ni berlaku pada aku. Aku tak ada kucing, tapi kucing ada jugalah yang singgah ke rumah aku ni. Ceritanya macam ni...

Pada suatu petang yang mendung, angin bertiup dengan kencang.
Aku baru nak berkemas dari menyabit
di kebun hadapan rumah aku.
Aku pulang dengan kegirangan di hati aku. 


Tiba2 muncul seekor kucing hitam melintas depan aku.
Aku pantang dengan kucing yang
macam kerek je dengan aku.
Aku tahu dia nak berak di pasir
depan rumah aku tu.
Jadi aku cuba halau kucing tu.


Tiba2 kucing tu menoleh dengan pantas.


Wajah kucing tu sangat menakutkan.
Dengan mata kuyu dan serius memandang tajam ke arah aku.


Aku yang jadi cuak sebab dia tak lepas pandang aku.
Aku terfikir yang macam aku tegur seorang samseng.
Haha~
Kucing je pon kan?
Tapi...
...serius menakutkan.

Itulah kisah saya...

Okay, mungkin tak cukup menarik cerita aku tu. Tapi aku sebenarnya saja nak sampaikan apa yang berlaku pada aku petang tadi je. Haha~ 

Eh2~ Ada soalan dari contengconteng.com, dan ianya adalah...

Apakah 3 perkara yang paling anda suka dengan blog contengconteng?
Apakah 3 perkara yang anda rasa boleh diperbaiki?
Apakah 3 barangan (merchandise) yang anda ingin blog contengconteng hasilkan? 

Okay, perkara yang aku suka mengenai blog tersebut adalah kreativiti blog tu. Walau konsep dia ada dah orang lain gunakan tapi dia masih bawakan idea tu jadi caranya sendiri. Tabik pada dia! Seterusnya, adalah kekemasan blog tersebut dan juga kekemasan lukisan2 dia. Aku tak pasti pemilik tu macam mana orangnya tapi blog tu sangat kemas! Aku suka blog tu juga sebab ada kartun2 yang COMEL!! Sangat awesome. Haha~

Perkara yang perlu diperbaiki? Ini yang susah sikit nak cakap ni. Hehe~ Aku rasa tak ada apa yang perlu di perbaiki. Ha! Cuma satu!! Boleh tak buat header tu dari hasil tangan anda sendiri yang betul2 RAW punye~

Barangan yang nak blog contengconteng hasilkan? Okay, aku nak anda buat t-shirt untuk peminat blog contengconteng.com. Aku rasa mesti lebih ramai dapat sambutan! Lepas tu aku rasa kalau dapat 'beg hijau' dengan design kartun dari contengconteng.com pun best juga! Hehe~ Dan last sekali aku nak contengconteng.com buat wallpaper untuk desktop. Hehe~ Mesti ramai suka. Percayalah!

Itu je. 

Tiada ulasan: