Osama Bin Laden mati - The New York Times.

Assalamualaikum semua, terima kasih sebab mengunjungi lagi ke blog aku ni. Jika entry2 sebelum ni hal dalam negara je, tapi kali ni aku nak sentuh sikit isu luar negara. Eh, apa pula luar negara. Ni kira isu dunia lah. Sebenarnya ia berkenaan, laporan akhbar New York Tismes yang bertajuk "Bin Laden Is Dead" atau dalam bahasa Melayu nya "Anak lelaki Laden Telah Mati". 

Mati? Mati?! Meninggal?!!

Betul ke kisah tu? Betul lah agaknya. Nak baca klik ini. Siap ada pengumuman presiden Obama juga.

Aku pelik sebenarnya, siap Osama bin Laden yang sebenarnya? Kenapa dilaporkan orang tempatan tak pernah pun dengar tentang Osama bin Laden dan Al-Qaeda (kalau salah perbetulkan). Dikatakan ia hanya propaganda pihak musuh untuk menjatuhkan nama Islam yang kononnya kita ni pengganas. 

Ganaskah kita ni? 

Haha~ Tak tahulah nak jawab. Ganas apanya pun aku tak tahu. Kalau kita pegang senapang, dikatakan pengganas. Tapi bila orang mereka pegang senapang dikatakan hero?! Apa lah!

Kalau betul kita konon nak pertahan negara Islam kita yang tercinta ni dari serangan musuh. Kita nak ke tutup muka? Kenapa mesti tutup muka? Itu bukan orang Islam lah. Orang Islam tak pengecut macam tu. Dan ingat kita nak bawa kitab suci kita Al-Quran kemana2 lagi2 masa nak perang? Ish~ 

P/s : Anda fikir je lah sendiri...

2 ulasan:

Lydia Miza berkata...

jika betul berita ini...moga rohnya dicucuri rahmat.Al fatihah

Unknown berkata...

obama tuuuu xleh cayerr langsung huhuhuhu~