Komputer $25 dan kesan pada generasi.

Assalamualaikum, kepada anda semua. Lambat pula update blog. Maaf lah ye? Aku selesaikan beberapa perkara dulu. Terima kasih kepada yang suka mengunjingi blog aku ni. Walau tak best aku tulis juga.

Tajuk je dah macam bosan kan? Komputer $25 dan kesan pada generasi. Aku sedang menerjah2 blog luar, terjumpa entry mengenai komputer beharga $25 tu. (Murah siot~!) dikatakan bertujuan untuk lebih ramai boleh menggunakan komputer. Tapi aku bukan nak ulas mengenai harga komputer ke apa ke. Semua tu anda boleh lihat sendiri pada entry tu pada link yang aku dah letak. Tapi aku nak cakap tentang apa akan berlaku jika semua orang mampu gunakan dan miliki komputer?

Jika dilihat dari zaman sekarang pun, majoriti kanak2 lebih cenderung pada perkara2 berkomputer dan lebih celik iT dari ibu bapa mereka. Betul? Ibu bapa sekarang kebanyakkan dari mereka terpinga2 depan komputer sedangkan anak2 mereka Tup! Tap! Tup! Tap! depan komputer dengan laju.

Zaman semakin maju dan manusia semakin cerdik. Dalam tempoh 21tahun aku hidup. Aku dapat lihat pemikiran rakyat Malaysia sudah semakin terbuka cuma segelintirnya masih di takuk lama. Banyak perkara2 yang dapat rakyat Malaysia hadapi dan tangani.

Jadi apa kena mengena dengan tajuk entry aku? Dengan komputer dan teknologi yang semakin murah dari waktu ke waktu, manusia akan makin bijak tetapi malas. Ini kerana segalanya bergantung pada teknologi. Interaksi sesama manusia mungkin akan lenyap jika teknologi semakin meningkat.

Tapi pada anda, tak perlu khuatir atau apa2. Sebab dunia takkan izinkan semuanya berlaku. Fahamilah maknanya. Hehe~

Jadi, apa pandangan anda mengenai teknologi dan kesan pada generasi? Sila komen...

6 ulasan:

kyo_9 berkata...

haha..
video tu xleh blah..
tp ada moral disebalik citer..

Unknown berkata...

@kyo_9 :) tu mmber aku yg jauh tu..hoho

efa berkata...

budak zaman la terlebih celik IT sgt haha tp 1 ja jangan menyalahgunakan teknologi yg serba canggih ni takut merosak minda kanak-kanak+remaja semua la jgn slh guna sudah ah alamak video apa tu?tak leh tgk grr..

faizalnizam berkata...

tech ni ade pro and cons die. so depends pada cara kita guna. even tho kita kerap communicate guna Fb Tweet dan seumpama dengannya tp communication cara konvesional masih penting dan mesti terus dilakukan.

aku prefer meeting jumpa face to face drpd video conference.

Unknown berkata...

@Fyzal betul2 aku stju.. dpn2 lg snng :)

Unknown berkata...

@efa ble trlbih pndai...tu yg mslh tu...pnndai tp malas lg payah...