Poligami memonopoli fikiran wanita?

Assalamualaikum kepada pengunjung blog aku ini. Terima kasih sekali lagi. Mungkin ada antara anda yang sedar bahawa blog aku dah semakin basic kan? Haha~ Sebenarnya aku saja buat macam tu, dan maaf lah jika tak suka. Mungkin ini akan kekal untuk jangka waktu yang lama. Biar lah rupa macam mana pun, bukan anda baca entry aku kan?

Okay, tajuk aku ni tak menunjukkan aku ni dah berumah tangga ye. Mampu pun tak lagi, tapi apa yang aku nak perkatakan dalam konteks 'Poligami memonopoli fikiran wanita?'. Apa yang aku maksudkan dengan perkara tersebut? 

Dari pandangan aku, ramai di antara kaum wanita akan melenting bila isu poligami dibangkitkan betul tak? Kadang2 sampai kata lelaki yang suarakan isu ni adalah mereka yang gatal, tidak setia, dan macam2. (Untuk kekasih hatiku, ni tak bermakna nak poligami. Sumpah tak mampu.) Disini aku nak bagitahu, yang perkara ini adalah tuntutan agama kita iaitu agama Islam. Kenapa nak larang kaum Adam untuk berpoligami. Siap ada yang kata poligami adalah salah, haram atau macam2 lagi. Jika anda tentang perkara ini, sama lah seperti anda buat pembedahan plastik pada diri anda tu (maksudnya, mengubah ketetapan Allah).

Apa yang kita boleh halang adalah, mereka yang tak mampu tapi berpoligami. Selain itu, kita perlu halang juga mereka yang berpoligami secara senyap2 ni. Itu bagi aku seperti menganiyaya kaum Hawa.
Kesimpulan kepada semua ni, poligami lah jika mampu!
'Layan lagu ni jom~'


5 ulasan:

A.I berkata...

POLIGAMI?

i dont want to talk more sebab kdg2 lagi kita ckp itu yang jadi.

tp aku tak negatif sgt pasal isu ih sebab skg pompuan gila ramai dr laki. so possibility tuh ada.

but yes, i will try harder pas kawin kang jaga diri, rumah, suami elok2. inshallah... HEHE~ wahh...

Unknown berkata...

@AISHA INANI

insha-allah xkn brlku pde anda.. kot.. hahaha

misyamissyou berkata...

serius..xde prempuan kat dunia ni sggup kena madu..n kenape dlm al-quran dulukan ayat pasal kawin 2/3/4 org perempuan kemudian baru ckp pasal kawin sorg je? fikir2kan la..Allah maha mengetahui..

Khairi Fakhri berkata...

kang xpasal2 awek hang pikir bende len kang.. haha :D

Unknown berkata...

@ misyamissyou anda sgt benar ;)

@keyri awek aku sgt baik ;)