SMS dan berbual.



Haa...pernah tak ini terjadi kat anda? Aku agak pantang dengan perkara ni. Bagi aku agak biadap lah. Kalau penting sangat tak apa. Ni ada yang tak henti2. Mungkin kekasih dia atau mungkin kawan. 

Sebenarnya bukan apa, cuma kena lah hormat sikit kawan yang depan tu. Sebab dia tengah cakap2, tiba2 anda hilang tumpuan dan melayan SMS pula. Lepas tu jawab maca nak tak nak. Konon nak jaga hati. Lepas tu dah lari cerita. 

Apa lah salahnya balas nanti2 kan? Kalau pun nak reply, minta lah kebenaran kat kawan tu dulu. Cukup dengan kata 'maaf, aku nak reply SMS jap...'. Tak lah kawan tu rasa bengang.

Situasi ni samalah macam kita tengah berborak tiba2 di celah oleh orang lain dengan cerita lain yang menyebabkan tumpuan bercerita dah hilang. Itu kalau dengan kawan2. 

Ada setengah2nya tu aku perhatikan, tengah orang tuanya berkata2 dia sibuk berSMS dengan siapa2 ntah. Macam yang orang dalam SMS tu lebih penting dari orang tua.

Berfikir sebelum bertindak. Tak salah renungkan apa yang kita lakukan dari renung sesuatu yang tak pasti dan kritik orang.

P/s: Jangan fikir negara dah maju bermakna rakyatnya pun maju. Yang maju tu teknologi, teknologi bukan hasil usaha kita. Jadi jangan nak berlagak maju. Haha~

7 ulasan:

Unknown berkata...

pernah juga berlaku benda ni pada alif...agak kecik hati jugalah sebab waktu tu kita benar-benar ingin share sesuatu yang mustahak..

Affan berkata...

terajang ja haha

AzlanYussof berkata...

mmg panas ngan orng mcm tuh..rase nak pijak jer HP die..hehehe

ell berkata...

br mcm maner blogger yg operation tumor otal tu.. da ok ker dier?

Wanie Affandi berkata...

btol3!! takkan penting kalau setakat sms..lain la kalau cal..

NurAmal berkata...

kalau yg sms tu awek2..... diharap awek2 tu paham.. x yah la nak merajuk sgt kalau bf x balas msj sbb kwn..

Aujinz berkata...

Aku selalu buat, tapi masa dalam meeting laaa.. buhsann..koh koh koh...