Kehendak lelaki pada wanita.

Wah! Lama gila tak menyentuh blog aku ini. Maaf lah, aku dan Makhluk Hijau pergi mengembara ke satu kawasan terpencil. Tak ada talian udara sana. Hehe~

Di sebabkan aku tidak dapat open otak aku sangat kerana kurang rehat. Maka aku perlukan geng2 makhluk berwarna yang lain untuk meneruskan entry ini yang bertajuk: Kehendak lelaki pada wanita.

Ni pandangan aku je la. Aku ni lelaki. Jadi aku fikir yang rasional je.

Perlu ruang sikit. Tak kan nak 24jam dengan si kekasih. Kena lah ada masa untuk kawan2, keluarga dan life2 yang lain. Macam kaum wanita juga. 

Aku kasihan tengok kawan2 aku yang kekasihnya asyik SMS dia 24jam termasuk time dia nak lepak dengan kawan. Itu tak apa lagi, ni sampaikan nak pergi tandas pun ada limit masa. Lebih masa sikit dah dapat 12 missed call. Apa kes?!!

Ni satu lagi, sepatutnya wanita perlu pandai masak. Sebab apa? Kata nak jadi isteri yang baik mesti la kena tahu masak. 

Bukan masak maggi atau masakan resepi bujang ye. Tetapi masakkan lauk-pauk, kuih-muih, atau apa2 yang lebih pada makanan harian. 

Jika pun anda baru berumur 13 tahun 2 bulan 9 hari 4 jam, sebenarnya bukan terlalu awal untuk belajar. Nak tunggu sampai bila baru nak belajar? Sampai tahun depan nak nikah baru nak belajar? Lambat dah tu... 

Bersifat keibuan. Disini bermaksud perlu menyukai kanak2. Jangan kata kaum wanita mesti suka kanak2 sebab ada je kaum wanita yang tidak suka kanak2. Bagi mereka yang kanak2 ni bising, membebankan dan sebagainya.

Sifat keibuan ni boleh dilihat dari perwatakannya dihadapan kanak2. Cara dia bergaul dengan kanak2 dan cara2 dia menangani permasalahan kanak2 tersebut. Kadang2 boleh juga dilihat pada wajah mereka. Macam mana tu? Perhatikanlah sendiri. Hehe~

+++++++++++++


Selain daripada itu, lelaki juga mahukan si wanita tahu menjaga maruahnya. Paling utama adalah tahu menjaga maruah diri dan agamanya. Bukan sekadar menutup rambutnya atau bahasa mudahnya bertudung. Tetapi menjaga segala2nya.

Kalau setakat bertudung kerana rasa diri lebih comel, cantik, bergaya, dihargai, diperhati, dipuji serta disanjungi oleh sesiapa tak perlu lah. Menghargai pemberian-Nya tampa menokok tambah adalah yang paling kaum adam ni mahukan pada kaum hawa. Walau lelaki tu tak berapa nak baik atau mungkin dia penjenayah sekali pun, dia mahukan wanita yang baik. Percayalah...

Aku yakin mesti ada yang tinggalkan komen, "wanita yang baik untuk lelaki yang baik". Kadang2 ia tak seperti tu. Sebab baik sekarang, tak semestinya baik akan datang dan begitulah sebaliknya.


Jadi, apa pandangan anda?
Jika anda mahu membalas entry ni dengan pandangan anda sendiri, sila lah.
Aku alu2kan sangat dan sila2 kongsi disini. Okay?

P/s : T-shirt tu dibuka lagi jualannya! Untuk 30 orang lagi!! Sampai 15 Julai ni...

1 ulasan:

Wani J berkata...

terasa part masak masak tu :P