Kuasa.

Masa kita kecik-kecik, bila kita nampak kain batik atau seumpamanya. Macam-macam yang dapat kita bayangkan. Dan yang paling biasa kita buat adalah. . .

...ikat di leher! Kita akan membayangkan kita menjadi super-hero yang ada kuasa. 

Berlari seluruh rumah dengan tangan kedepan. Sambil membayangkan yang kita sedang terbang sambil kain kat belakang kononnya berkibar2.

Masa tu kita rasa kuat je.

Masa tu rasa berkuasa je. Sampai ada yang bercita-cita nak jadi super-hero bila besar nanti.

Tapi bila besar. . .

...jadi orang penting yang konon rasa nak jadi super-hero membantu memertabatkan bangsanya. Tapi apa yang dilihat dimata tidak seperti yang ditafsir oleh minda kita. Sebab bila kita ada KUASA kita rasa macam tak ada yang boleh tumbangkan kita. Kan?

Jangan lupa; Superman, Ultraman, Spiderman atau lain-lain pun ada zaman kejatuhan. Hehe~

3 ulasan:

Abang Zam berkata...

peh. lama gila hilang woi

Mardhiyyah Ridzuan berkata...

Hoho. Xsemestinya yg di atas akan selalu ada dekat atas je. Kalau x sometimes, pasti ada satu masa kita akan dekat bawah.

semutsengal berkata...

ohsem blog hang..